مشاوره مبتنی بر علوم اعصاب با کودکان و نوجوانان
این اثر بهروز و نوآورانه اولین کتابی محسوب میشود که چند و چون کاربست مفاهیم عصبپژوهی را در کار مشاوره با نوجوانان و کودکان بهخوبی توصیف کرده است. نویسندگان کتاب قبل از اینکه وارد مباحث اصلی عصبشناختی شوند به بیان اصول کلی مشاوره برای کودکان و نوجوانان پرداختهاند. محتوای کتاب در مورد عصبشناسی شامل تغییراتی است که از بدو تولد تا ۱۸ سالگی در کودکان و نوجوانان رخ میدهند. نویسندگان این اثر جذاب و علمی رویکردهای مبتنی بر علوم اعصاب را با معرفی مطالعات موردی مختلف غنیتر کردهاند و مثالهایی را از روشهای مختلف درمانی از جمله روشهای رفتاری، شناختی – رفتاری، بیوفیدبک، نوروفیدبک و تغییرات در سبک زندگی در بسترهای مختلف آوردهاند. این کتاب شامل ۱۲ فصل است که مواد و مصالح کافی برای افزایش دانش و مهارت درمانگران در آن آمدهاند. در برخی موارد، سبک نویسندگی غیررسمیتر میشود تا خواننده بتواند با پسزمینهها و چشماندازهای نویسندگان آشنایی بیشتری پیدا کند. در برخی موارد دیگر هم اطلاعات در بستری رسمیتر و فنیتر نوشته شدهاند. نویسندگان در تلاش بودهاند تا این قطبیت در نوشتار را تا جای ممکن در حد تعادل نگه دارند. امید آن است تا با انتشار این اثر، اطلاعات علوم اعصاب را به زبانی سادهتر و قابل هضمتر برای درمانگرانی که در حوزه روانشناسی کودک و نوجوان کار میکنند منتقل کرده باشیم.
مطالب مرتبط
آموختن و آموختن
۳ / خرداد / ۱۴۰۳
مبانی انسانشناسی فناوری
۳ / خرداد / ۱۴۰۳
روانشناسی اجتماعی در مدرسه
۳ / خرداد / ۱۴۰۳