به نام خدا

 

سیاست و برنامه جذب دانشجویان بین­ المللی

موسسه آموزش عالی علوم شناختی

بهار ۱۴۰۱

 

۱. پیرامون علوم و فناوری­ های شناختی و کاربردهای آن در ایران و جهان

۱-۱ تاریخچه علوم شناختی در ایران

۱-۲ ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری­ های شناختی در معاونت علمی و فن­آوری ریاست جمهوری

۲. تاریخچه تاسیس موسسه آموزش عالی علوم شناختی

۳. اهداف علمی-پژوهشی

۳-۱ دوره­ های تحصیلات تکمیلی و آمار دانشجویان 

۳-۲ نحوه جذب دانشجویان داخلی

۳-۳ آیین نامه ها و دستورالعمل­ های آموزشی

۴-۳ رتبه موسسه آموزش عالی علوم شناختی و این رشته در ایران  

۴. سازمان و تشکیلات

۴-۱ مدیریت

۴-۲ بودجه

۴-۳ ساختمان

۴-۴ گروه‌های آموزشی                                                               

۵-۴ همکاری های بین­ المللی

۶-۴ کلینیک فوق تخصصی مغز و شناخت

۷-۴ شتاب­ دهنده شناختی (COGNOTECH)

۵. هدف محوری جذب دانشجویان بین­ المللی

۱-۵ مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  

۲-۵ شرایط پذیرش دانشجویان بین­ المللی

۳-۵ شهریه         

۴-۵ امکانات رفاهی و شهری

الف – معرفی شهر پردیس (موقعیت جغرافیایی، جمعیت، امکانات شهری، درمانی و تفریحی)

ب خوابگاه

ج- غذاخوری

د- درمان و خدمات پزشکی

ه – هزینه های جاری زندگی

۵-۵ چرا موسسه آموزش عالی علوم شناختی؟

۶. امکانات علمی-پژوهشی

۶-۱ آزمایشگاه­

۲-۶ کتابخانه

۳-۶ خدمات همایشی

۴-۶ انتشارات

۶-۵ فصلنامه تازه‌های علوم‌شناختی

۶-۶ دستاوردهای علمی و تحقیقاتی

۶-۷ حمایت از طرح­ های پژوهشی

۶-۸ دفتر طرح‌های کاربردی موسسه

۶-۹ انجمن علمی دانشجویی

۶-۱۰ عضویت در موسسه

۶-۱۱ همایش ­های بین­ المللی دوسالانه

۱۲-۶ دسترسی به اینترنت پرسرعت

 

نشانی پستی

تماس با ما

 ———————————————————————————————————————————————————————————————

    

۱. پیرامون علوم و فناوری­ های شناختی و کاربردهای آن در ایران و جهان

علوم و فناوری­ های شناختی که در چند دهه اخیر مورد توجه دانشگاه­ ها و مراکز تحقیقاتی برتر جهان قرار گرفته، سرمنشاء تحولات مهمی در قلمرو علم و فناوری، درمان و تقویت رفاه زندگی بشر در قرن حاضر خواهد بود. این شاخه از علوم و فناوری­ های جدید در تلاش است تا با مطالعه کارکردهای شناختی ذهن/مغز و سازوکارهای آن، برای معالجه بیماری­های روانی و آسیب­های شناختی بر مبنای عملکرد مغز، راه­کارهای نوینی را ارائه ­کند، نگاه به رفتارهای فردی و پدیده­ های اجتماعی را تغییر ­دهد، راه­کارهای تقویت کارکردهای شناختی انسان را فراهم سازد، به تولید سامانه­ های مصنوعی هوشمند رقیب انسان، برگرفته از سازمان ذهن و مغز مبادرت ورزیده و از همه مهم ­تر، آموزش و پرورش رسانه های جمعی و به اختصار، هر آن چه را با ذهن و مغز ارتباط دارد، تحت تاثیر قرار دهد. در حال حاضر، رقابت تنگاتنگی برای پی بردن به اسرار مغز و استفاده از دانش شناختی، خصوصا در مراکز پیشرفته علمی و تحقیقاتی در جریان بوده و هزینه­ های هنگفتی می­شود که از جمله می­توان به طرح چند میلیارد دلاری آمریکا و اروپا برای نقشه­ برداری جامع از مغز تحت عنوان Connectomics اشاره کرد.

خوشبختانه در ایران سند راهبردی توسعه علوم و فناوری­ های شناختی به عنوان اولویت الف نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسیده و گام­های بلندی برای توسعه آن برداشته شده است. تاسیس ستاد علوم و فناوری­ های شناختی، تصویب برنامه­ های کارشناسی ارشد و دکتری در وزارت علوم، حمایت از تحقیقات شناختی در دانشگاه­ ها و مراکز برتر ایران، تاسیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برای مطالعات شناختی و خصوصا تاسیس موسسه آموزش عالی علوم شناختی که هم اکنون ۳۳۵ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۸۲ دانشجو در مقطع دکتری علوم و فناوری­های شناختی دارد، از جمله اقدامات مهمی است که ایران را در منطقه خاورمیانه به کشور سرآمد در این رشته تبدیل ساخته و از اعتبار جهانی برخوردار شده است. تحقیق، پژوهش و آموزش علوم شناختی اکنون سابقه­ ای ۲۵ ساله در ایران دارد و موسسه آموزش عالی علوم شناختی صدها فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تربیت و به جامعه علمی ایران و جهان تقدیم کرده است.

۱-۱ تاریخچه علوم شناختی در ایران

در سال ۱۳۷۷ به همّت دکتر سیّد کمال خرّازی و تنی چند از اساتید روان­شناسی و روان­پزشکی، موسسه مطالعات علوم شناختی به عنوان یک موسسه غیر انتفاعی با هدف انجام پژوهش در زمینه علوم شناختی تأسیس گردید. در سال ۱۳۸۲ این موسسه توانست مجوز برگزاری دوره­ های دکتری و کارشناسی ارشد را از وزارت علوم دریافت کند و تحت عنوان «پژوهشکده علوم شناختی» به تربیت دانشجو بپردازد.

در سال ۱۳۸۷ به منظور توسعه علوم و فناوری­های شناختی در سطح ملی، شورای­عالی اتقلاب فرهنگی به دکتر خرازی مأموریت داد پیش­نویس سند راهبردی توسعه این دانش و فناوری نوین را تهیه کند. این مهم توسط کارگروهی به ریاست ایشان و با همکاری جمعی از اساتید رشته­ های علوم شناختی انجام گرفت و در سال ۱۳۹۰ در صحن شورای­عالی به تصویب رسید و توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد. مضاف بر این که در سال ۱۳۹۰ شورای­عالی انقلاب فرهنگی با تصویب سند نقشه جامع علمی کشور، حوزه علوم شناختی را به عنوان اولویت الف علمی کشور معرفی کرد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۰ با تاسیس کمیته علوم و فناوری­های شناختی به تدوین برنامه­ دوره­ های دکتری و کارشناسی ارشد پرداخت. این کمیته به ریاست دکتر خرّازی موفق شده تا با کمک موسسات و اساتید حوزه­ های علوم شناختی برنامه درسی دوره­ های دکتری روان­شناسی شناختی، زبان­شناسی شناختی، مدل­سازی شناختی و فلسفه ذهن را تدوین و به تصویب رسانده و برنامه دکتری علوم اعصاب شناختی را مورد بازنگری قرار دهد. همچنین برنامه دوره­ کارشناسی ارشد روان­شناسی شناختی و دوره کارشناسی ارشد ذهن، مغز و تربیت در همین کمیته تدوین و به تصویب شورای برنامه­ ریزی وزارت­خانه­ رسیده است. در چارچوب این مصوبه، در سال ۱۳۹۱ ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری­ های شناختی در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تاسیس و دکتر سیّد کمال خرّازی به دبیری این ستاد منصوب گردید.

۱-۲ ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری­ های شناختی در معاونت علمی و فن­آوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (www.isti.ir) که به طور مستقیم زیر نظر رئیس جمهور قرار دارد، با هدف توسعه فناوری­ های راهبردی، ارتقاء «نظام ملی نوآوری»، تجاری­سازی دست­آوردهای فناورانه و توسعه شرکت­های دانش بنیان در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد. تأسیس این معاونت بر اساس مصوبه شورای­عالی انقلاب فرهنگی به منظور حمایت و تقویت فعالیت­های علمی و پژوهشی نخبگان کشور صورت گرفت.

در ساختار سازمانی معاونت علمی و فناوری علاوه بر معاونت­ ها و بخش­های گوناگون، ۱۱ ستاد ملی برای توسعه فناوری­ هایی که برای توسعه کشور، راهبردی تشخیص داده شده­اند ایجاد شده که ستادهای نانو، بایو، هوافضا و «ستاد توسعه علوم و فناوری­ های شناختی» از آن جمله هستند. در سال ۱۳۹۱ بر اساس مفاد سند مذکور، «ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری­ های شناختی» در معاونت علمی و فن­آوری ریاست جمهوری تاسیس و دکتر سیّد کمال خرّازی به دبیری این ستاد منصوب شد. هم اینک ستاد مجدّانه در جهت اجرای وظایف محوله در سند راهبردی تلاش می­کند و با تاسیس پایگاه اطلاع­ رسانی خود به  نشانی www.cogc.ir به حمایت از دانشگاه­ ها، مراکز تحقیقاتی، اساتید و دانشجویانی که در حوزه علوم و فناوری­ های شناختی به پژوهش اشتغال دارند می­پردازد.

۲. تاریخچه تاسیس موسسه آموزش عالی علوم شناختی

موسسه علوم ‌شناختی نهادی غیر‌دولتی-غیرانتفاعی با هدف کلی گسترش آموزش و پژوهش در حوزه‌های مرتبط با علوم ‌شناختی است. سنگ ‌بنای این نهاد به شکل یک گروه مطالعاتی در سال ۱۳۷۷ با تاسیس «موسسه مطالعات علوم‌ شناختی» گذارده شد. با گسترش فعالیت­های موسسه و تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موسسه مطالعات علوم شناختی به «پژوهشکده علوم شناختی» تغییر یافت و پژوهشکده کار خود را فورا به عنوان یک مرکز پژوهشی-آموزشی در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد. با تصویب شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۵جایگاه پژوهشکده مجددا ارتقاء یافت و به «موسسه آموزش عالی علوم شناختی» تغییر نام داد. در عین حال، بر اساس مصوبه هیات امنای موسسه، پژوهشکده علوم شناختی به منظور جذب پژوهشگران علاقمند به علوم شناختی، در زیرمجموعه موسسه فعالیت می­کند.

۳. اهداف علمی-پژوهشی

در فرآیند مطالعه شناخت، موسسه هدف­های زیر را  دنبال می­کند:

  • کشف حقایق مهم ناشناخته در زمینه مباحث کلیدی علوم شناختی از راه مطالعات تجربی با کیفیت؛
  • فهم مهم­ترین مسایل حل‌نشده علوم شناختی از راه ارائه تحلیل‌های نظری نو و کارآمد؛
  • شناسایی روش­های بهره‌گیری از دستاوردهای علوم شناختی برای ارتقای ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی از راه مطالعات کاربردی.

قابل ذکر است که حاصل مطالعات موسسه از طریق انتشار کتاب و چاپ مقالات پژوهشی در مجلات معتبر علمی عرضه می­شود.

۳-۱ دوره ­های تحصیلات تکمیلی

موسسه، دوره­ های تحصیلات تکمیلی را در مقطع کارشناسی­ ارشد و دکتری تخصصی ارائه می­کند. دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی موسسه عبارتند از:

کارشناسی ارشد: روانشناسی شناختی؛ ذهن، مغز و تربیت؛ توانبخشی شناختی؛ علوم شناختی و طراحی و خلاقیت؛ علوم شناختی و رسانه.

دکتری تخصصی: علوم اعصاب شناختی (مغز و شناخت)؛ علوم اعصاب شناختی (رایانش و هوش مصنوعی)؛ روانشناسی (روانشناسی شناختی)؛ روانشناسی (شناخت اجتماعی)؛ مدل­سازی شناختی؛ فلسفه ذهن؛ زبان­شناسی شناختی.

۳-۲ نحوه جذب دانشجویان داخلی

دانشجویان دوره‌های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش و آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جذب موسسه می­شوند. بر اساس آیین­ نامه مصوب، داوطلبان باید از توانایی­ها و ظرفیت­های زیر برخوردار باشند:

  • دانش پایه قوی در رشته تحصیلی خود؛
  • تفکر نقّادانه و توانایی تحلیل متون علمی در زمینه رشته تحصیلی خود؛
  • انگیزه قوی برای انجام مطالعات تجربی اصیل؛
  • خلاقیت و ابتکار در ارائه ایده­ های کاربردی جدید؛
  • تسلط کامل بر روش‌های پژوهشی علوم شناختی؛
  • انگیزه قوی و مهارت کافی برای پژوهش گروهی.

اضافه می نماید که هم­زمان با دوره‌های تحصیلات عالی، جلسات سخنرانی، نشست‌های علمی هفتگی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه ‌مدت به منظور آماده‌سازی پژوهشگران جهت انجام پژوهش‌های کیفی در راستای هدف‌های یاد شده برگزار می­شود که دانشجویان حضور فعالی در آنها دارند.

۳-۳ آیین نامه ها و دستورالعمل­ های آموزشی

مجموعه آیین­ نامه­ ها و دستورالعمل­ های آموزشی و پژوهشی موسسه (همراه با فرم­های مربوطه) به شرح زیر از طریق تارنمای اختصاصی موسسه قابل دسترسی است:  آیین­ نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی؛ آئین­ نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته؛ دستورالعمل مراحل اجرایی دوره دکتری تخصصی؛ دستورالعمل مراحل اجرایی دوره کارشناسی ارشد؛ آئین ­نامه عضو هیئت علمی وابسته؛ فهرست دروس پیش نیاز برای مقاطع تحصیلات تکمیلی؛ ضوابط رفتاری و پوشش در موسسه.

۴-۳ علوم شناختی در ایران بر اساس گزارش های جهانی  

ایران از جمله کشورهایی است که در همان سال­ های اولیه شکل­گیری و رشد علوم شناختی مبادرت به طراحی و پایه­ ریزی این رشته در سطوح تحقیق و آموزش کرد. در حالی که در منطقه غرب آسیا کمتر کشوری است که به این رشته پرداخته باشد، این رشته در ایران در سطوح مختلف علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی به خوبی شناخته شده است و دانشگاه­ ها و مراکز تحقیقاتی ایران با انجام پژوهش در لبه علم، به سهم خود به توسعه و گسترش این علم در سطح جهانی کمک می­کنند. بر اساس آمار مقالات علمی- پژوهشی منتشر شده در مجلات بین­ المللی، ایران در منطقه خاورمیانه کشوری پیشتاز در زمینه علوم و فناوری­ های شناختی است.

موسسه آموزش عالی علوم شناختی مفتخر است که از سال ۱۹۹۹ میلادی به کسب «مقام مشورتی شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد ECOSOC » نایل آمده و تنها مرکز تحقیقاتی و آموزش علوم شناختی در خاورمیانه و غرب آسیاست که به این موقعیت در سازمان ملل متحد دست یافته است.

۴. سازمان و تشکیلات

۴-۱ هیئت امناء و ریاست موسسه

موسسه به صورت هیئت امنائی اداره می­شود و تعدادی از اساتید برجسته کشور عضو هیئت امنای موسسه هستند و دکتر سیّد کمال خرّازی (وزیر محترم اسبق امور خارجه) ریاست هیئت امناء را بر عهده­ دارند. ریاست موسسه نیز از بین اساتید برجسته در علوم و فناوری­ های شناختی توسط هیئت امناء موسسه انتخاب می­شود.

۴-۲ بودجه

بودجه موسسه از طریق دریافت شهریه از دانشجویان دوره‌های آموزشی کوتاه­ مدت و بلندمدت، اجرای طرح­های پژوهشی کاربردی، ارائه خدمات آزمایشگاهی، کمک­ های دولت و بخش خصوصی تامین می­شود.

۴-۳ ساختمان

موسسه ابتدا در ساختمانی در خیابان زرتشت در تهران تاسیس شد که اکنون به کلینیک مغز و شناخت وابسته به موسسه برای ارائه خدمات درمانی شناختی جهت مبتلایان به اختلالات رشدی و شناختی اختصاص یافته است. مجموعه ساختمان­ های­ جدید موسسه در سال ۱۳۹۳ در شهرستان پردیس در ۱۸ کیلومتری شرق تهران در زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع با زیربنایی معادل هفت هزار متر مربع افتتاح شد. این ساختمان­ها شامل کلاس­های درس، سالن­ های برگزاری نشست­ های علمی، آمفی تئاتر مجهز، کتابخانه با دسترسی به اینترنت و کتابخانه مجازی، آزمایشگاه­ های انسانی و حیوانی، بخش­های اداری، آشپزخانه و سالن غذاخوری، پارکینگ و فضای سبز است. در این مجموعه، یک ساختمان مستقل استادسرا نیز به پذیرایی و اقامت موقت مهمانان خارجی اختصاص یافته است.

۴-۴ گروه‌های آموزشی

موسسه در ۷ زیرشاخه علوم شناختی مدرک دکتری Ph.D و در ۵ زیرشاخه آن، مدرک کارشناسی ارشد ارائه می­کند و برای این منظور از گروه­ های آموزشی زیر برخوردار است. (برای اطلاعات بیشتر در مورد گروه­ های آموزشی، به تارنمای موسسه مراجعه کنید):

گروه روان­شناسی و توان­بخشی شناختی؛ گروه آموزش و پرورش شناختی؛ گروه زبان­شناسی شناختی؛ گروه مدل­سازی شناختی؛ گروه علوم اعصاب شناختی و رایانش و هوش مصنوعی؛ گروه فلسفه ذهن؛ گروه طراحی و خلاقیت؛ گروه رسانه.

۵-۴ همکاری های بین ­المللی

موسسه همکاری­ های بین المللی را از همان سال­ های اولیه فعالیت خود دنبال کرده است. از جمله می­توان به همکاری با دانشگاه­ ها و مراکز تحقیقاتی کشورهای آمریکا، چین، روسیه، کره جنوبی، هند، انگلستان، آلمان، فرانسه، ژاپن، استرالیا، کانادا، مالزی و ترکیه اشاره کرد. موسسه تاکنون تفاهم­ نامه­ های همکاری متعددی را با چندین کشور آسیایی و اروپایی منعقد ساخته است. همچنین موسسه با سازمان­های بین­ المللی، از جمله سازمان­ها و آژانس­های وابسته به سازمان ملل متحد همکاری و نیز سازمان همکاری اسلامی (OIC) دارد.

به منظور تمرکز و تسریع در همکاری­های خارجی و ارائه خدمات لازم به دانشجویان بین­ المللی، بخش امور بین­ الملل در موسسه تاسیس شده است. این بخش علاوه بر پیگیری همکاری با مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح جهان، جذب، راهنمایی و امورات جاری دانشجویان بین­ المللی را برعهده دارد.

۶-۴ کلینیک فوق تخصصی مغز و شناخت

کلینیک فوق تخصصی مغز و شناخت به همت پژوهشکده علوم شناختی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ١٣٩۵ آغاز به کار کرد. کلینیک با همکاری و نظارت مستقیم اساتید برجسته حوزه توانبخشی شناختی از دانشگاه­ های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران و موسسه آموزش عالی علوم شناختی، راهبری و هدایت می­شود.

کلینیک با هدف تبدیل شدن به یک مرکز الگو و مرجع تخصصی در حوزه توانبخشی شناختی برای بیماران و کارآموزان ایرانی و نهایتا کشورهای منطقه تاسیس شده است. فلسفه انجام این مهم، بهره‌گیری از مبانی علمی روز دنیا، توسعه منابع انسانی، توسعه اصول مشارکتی و کار تیمی در فرایند توانبخشی با مشارکت خانواده­ های مراجعین (توانبخشی با اتکاء به خانواده) از طریق ایجاد الگوهای علمی و اجرایی و با تولید دانش و روش­های جدید آموزشی و توانبخشی است.

توسعه کلینیک مغز و شناخت از استانداردهای بین‌المللی برای ایجاد الگویی جامع در ارائه خدمات توانبخشی، آموزشی و پژوهشی در حوزه توانبخشی شناختی بهره­ گرفته است. با استفاده از این استانداردهاست که کمک به تحقق درمان کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که دچار اختلال و معلولیت­ هایی در حوزه شناختی هستند از طریق آموزش و توانبخشی به ایشان و با تاکید بر نوع­دوستی انجام می­شود. گام نهادن در مسیر بهبود مهارت­ ها و کارکردهای شناختی مراجعین از دیگر فعالیت­های کلینیک است.

کلینیک با تشکیل تیم­ های متعدد متخصص و مجرب در ابعاد مختلف شناختی، خدماتی را از شنبه تا چهارشنبه در زمینه مغز و اعصاب، روانپزشکی، سالمندی و حافظه، روان درمانی و مشاوره، کاردرمانی، گفتار درمانی، ارزیابی و توانبخشی شناختی، نوروفیدبک، پردازش شنوایی، نوار مغز و نقشه مغزی، tDCS , rTMS به عموم عرضه می­کند.

نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، زرتشت شرقی، پلاک ۳۳

تلفن تماس: ۸۸۸۰۲۰۶۳

info@bacogc.com

http://bcclinic.ir

۷-۴ شتاب­ دهنده شناختی (COGNOTECH)

شتاب­ دهنده شناختی در سال ۱۴۰۰ با حضور معاون محترم علمی و فن­آوری رئیس جمهور تاسیس شد. کاگنوتک فضایی را فراهم آورده‌ تا علوم شناختی از آزمایشگاه­ ها و دانشگاه­ ها، وارد عرصه زندگی انسان­ و جامعه در قالب یک فن­آوری نوین شود. شتاب دهنده شناختی امیدوار است تا جامعه‌ قدرتمندی از «کمک نوآورها» یا دانش­بنیان­های علوم شناختی متشکل از  نوآوران، محققان و کارآفرینان بسازد تا قادر باشد به مسائل روز با نگاه علوم شناختی پاسخ دهد و برای هر یک از آنها محصولی نوآورانه عرضه کند. شتاب­دهنده در مدت کوتاهی که از زمان راه اندازی آن توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی می­گذرد، توانسته است خود را به­ عنوان یک مرکز پیشگام در حوزه­ علوم شناختی معرفی کند.

به منظور جذب ایده­ ها و تشکیل تیم­ ها، کاگنوتک تاکنون سه چالش مختلف در حوزه بازی­های شناختی، توسعه فناوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان و همچنین خدمات شناختی ویژه کودکان با اختلالات عصب رشدی برگزار کرده است. در جریان دوره­های پیش ­شتابدهی در چالش­های مذکور، جمعا ۶۲ تیم آموزش­های شناختی، فنی و کسب­وکار دریافت کردند و نهایتا تیم­ های برتر مورد حمایت مادی و معنوی شتاب­دهنده و ستاد توسعه علوم و فناوری­ های شناختی قرار گرفتند.

۵. هدف محوری جذب دانشجویان خارجی

یکی از مهم­ترین ابعاد همکاری بین­ المللی برای توسعه و گسترش علوم شناختی در سطح جهان، جذب دانشجویان خارجی است. موسسه اکنون با برخورداری از امکانات پیشرفته، می­تواند سالیانه پذیرای دانشجویان بین­ المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی باشد.

۱-۵ مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه از مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فن­آوری جمهوری اسلامی ایران برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است. بنابراین با توجه به تایید مدارک دانشجویان توسط وزارت­خانه مذکور، قاعدتا تایید مدارک اخذ شده دانشجویان بین­ المللی به صورت خودکار توسط مراجع ذیصلاح در کشور متبوع­شان صورت می­گیرد.

۲-۵ شرایط پذیرش دانشجویان بین­المللی

دانشجویان از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در موسسه آموزش عالی علوم شناختی (ICSS) برای ترم پاییز و بهار پذیرفته می­شوند.

اقدامات زیر برای اخذ پذیرش از موسسه الزامی است:

  • شرح حال مختصری از پیشینه تحصیلی و شغلی و بیان اهدافی که متقاضی در نظر دارد در موسسه به آنها دست یابد؛
  • تکمیل فرم تقاضای پذیرش به صورت برخط؛
  • اعلام رشته یا دوره تحصیلی مورد علاقه دانشجو با توجه به فهرست رشته­ های آموزشی موسسه و تاریخ مدنظر داوطلب برای شروع و خاتمه دوره تحصیلی؛
  • کسب حداقل نمره ۴۵۰ در امتحان تافل (سند مکتوب امتحان تافل)؛
  • اعلام آمادگی کتبی برای گذراندن دوره آموزش زبان فارسی در ایران به مدت شش ماه و یا ارائه نمره قبولی از مراکز آموزش زبان فارسی در خارج از کشور که مورد تایید موسسه باشند، مانند مراکز آموزش زبان فارسی نمایندگی­ های فرهنگی ایران در خارج از کشور یا دانشگاه­ های معتبر کشور متبوع داوطلب؛
  • در موسسه، دروس به زبان فارسی ارائه می شود، اما کتاب های درسی عمدتا به زبان انگلیسی هستند. به­ علاوه، با توجه به وجود واژگان مشترک فراوان در فارسی و زبان‌های آسیای مرکزی و قفقاز و همچنین اردو، ترکی و عربی، متقاضیان این کشورها می‌توانند با گذراندن دوره‌های موجود در مؤسسات آموزش زبان فارسی در ایران ظرف مدت شش ماه فارسی بیاموزند. موسسه تمام مساعدت­ های لازم را در این زمینه به عمل می­آورد. از طرف دیگر، موسسه به مرور به سمت ارائه کلیه دروس به انگلیسی برای دانشجویان بین­ المللی حرکت می­کند؛
  • تصویر تایید رسمی ترجمه فارسی یا انگلیسی ریز نمرات، مدارک و سوابق تحصیلی دانشگاهی متقاضی؛
  • سند قانونی محضری به زبان فارسی یا انگلیسی مبنی بر حمایت شخص یا سازمانی که مسئولیت پرداخت شهریه، اسکان و سایر هزینه­ های دانشجو را در طول مدت تحصیل در موسسه برعهده­ دارد. در صورت عدم حمایت، سند مذکور باید نشان دهد که دانشجو مسئولیت تمام موارد فوق را شخصا عهده­دار می­شود و از توانایی مالی لازم برای قبول این مسئولیت برخوردار است؛
  • اصل صورت‌حساب بانکی که حداقل موجودی را برای تامین هزینه‌های یک سال تحصیلی به یورو یا به سایر ارزهای معتبر یا معادل آن به پول رایج کشور متبوع داوطلب نشان ‌دهد. اگر اخذ اصل صورت‌حساب بانکی امکان­پذیر نیست، متقاضی باید نامه رسمی مهر و امضا شده توسط بانک را که حاکی از حداقل موجودی برای تامین هزینه‌های یک سال تحصیلی است، ارائه کند. مبلغ مورد نیاز در حساب(های) ذکر شده در صورت‌حساب بانکی یا نامه رسمی باید توسط حامی و/یا دانشجو قابل دسترسی بوده و به موسسه گزارش شود. صورت‌حساب‌های بانکی اینترنتی در صورت قابلیت بررسی و تایید، پذیرفته می‌شوند.
  • تنها پس از تکمیل تمام این مراحل است که تصمیم نهایی موسسه در مورد پذیرش متقاضی اعلام می­شود.

۳-۵ شهریه    

شهریه دوره کامل کارشناسی ارشد در موسسه بالغ بر سه هزار و دوره کامل دکتری بالغ بر شش هزار یورو است. دانشجویان می­توانند معادل این مبلغ را به ارزهای شناخته­ شده جهان یا به ریال ایرانی با نرخ تسعیر روز در صرافی­های ایران، به صورت نقدی و یا از طریق واریز به حساب­های ریالی و ارزی موسسه نزد بانک­های ایرانی پرداخت کنند.

موسسه دانشجویان خارجی را از بدو ورود به فرودگاه تا استقرار کامل در محل سکونت و آغاز فوری تحصیل در موسسه مورد حمایت کامل قرار داده و تمامی مساعدت­ های لازم را به عمل می­آورد.

۴-۵ امکانات رفاهی و شهری

الف – معرفی شهرستان پردیس (موقعیت جغرافیایی، جمعیت، امکانات شهری، درمانی و تفریحی)

موسسه در شهرستان جدید پردیس با جمعیتی بالغ بر دویست هزار شهرنشین واقع شده است. شهرستان پردیس با مساحت ۲۹۹ کیلومتر مربع تازه­ساز و با زیرساخت­ های پیشرفته در فاصله ۱۸ کیلومتری کلان شهر تهران، واقع شده است. ارتفاع متوسط پردیس با آب­های آزاد، حدود ۱۸۰۰ متر است. پردیس با کوه های بلند احاطه شده و اطراف آن را روستاهایی بسیار زیبا و خوش آب­ و­هوا با بناهای تاریخی و پدیده­ های متنوع طبیعی فراگرفته است. پردیس با آزادراهی مدرن که از میان کوه­ ها و مناظر طبیعی بسیار زیبا می­گذرد به تهران متصل است. پردیس از مراکز علمی، تحقیقاتی، فرهنگی، تفریحی و بوستان­ های فراوان برخوردار است و دانشجویان می­توانند در اوغات فراغت استفاده کنند. پردیس علم و فن­آوری واقع در حاشیه شهر، میزبان چند صد شرکت دانش بنیان و از افتخارات علمی و فن­آوری ایران است.

در شهر جدید پردیس خدمات آب لوله­ کشی قابل شرب، برق، گاز طبیعی لوله ­کشی، تلفن، اینترنت، آتش نشانی، اورژانس، جمع­ آوری زباله و سایر خدمات شهری به صورت تمام وقت و برابر با استانداردهای پیشرفته ­ترین شهرهای جهان به شهروندان ارائه می­شود.

ب خوابگاه

موسسه از امکانات خوابگاه برخوردار نیست. اما همان گونه که توضیح داده شد، اجاره آپارتمان در پردیس در مساحت­ های گوناگون، به صورت فردی یا جمعی، آسان و ارزان است. موسسه مساعدت­ های لازم را به­ طور کامل به دانشجویان بین­ المللی برای اجاره و اسکان آنها ارائه می­کند. در شهر جدید پردیس، ساختمان­ های تازه ­ساز و فراوانی وجود دارد که برای اقامت دانشجویان فوق­ العاده مناسب است. اجاره مسکن در شهر پردیس، بعضا یک دوم تا یک سوم در مقایسه با تهران است. اگر داوطلب مایل به سکونت در تهران باشد، عزیمت از مرکز تهران به پردیس با خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی ۴۵ دقیقه به طول می­انجامد. متروی شهری میان تهران و پردیس در دست طراحی است.

ج- غذاخوری

موسسه از آشپزخانه و سالن غذاخوری برخوردار است و وعده غذایی ناهار را با قیمت های ترجیحی و ارزان­تر از بازار برای دانشجویان و اساتید تامین می­کند.

د- درمان و خدمات پزشکی

چندین بیمارستان عمومی، درمانگاه­ های متعدد و انبوه دفاتر پزشکان و دندان پزشکان در تمام نقاط شهر پردیس، کلیه تسهیلات پزشکی و درمانی را به راحتی و با ارزان­ترین قیمت در دسترس دانشجویان قرار می­دهد. موسسه همچنین اقدام به بیمه­ ی دانشجویان بین­ المللی می­کند. ایران با برخورداری از پیشرفته­ ترین خدمات پزشکی، درمانی و دندانپزشکی، ارزان­ترین خدمات را در مقایسه با کشورهای دیگر ارائه می­کند. همه ساله ده ­ها هزار گردشگر از اقصی نقاط جهان برای درمان و عمل جراحی­ به ایران سفر می­کنند.

ه – هزینه های جاری زندگی

سازمان جهانی گردشگری، ایران را یکی از ارزان­ترین مقاصد گردشگری معرفی کرده است. دولت جمهوری اسلامی ایران همه ساله مبالغ هنگفتی را صرف پرداخت یارانه کالاهای اساسی و خدمات می­کند و اتباع سایر کشورها که در ایران اقامت دارند نیز به طور مساوی از آن برخوردارند. به عنوان مثال، در ایران ارزش ۱۰ لیتر بنزین یک یورو، چهار تا پنج قطعه نان ۶۰۰ تا ۷۵۰ گرمی جمعا یک یورو و یک وعده غذای کامل در رستوران ۵ ستاره فقط ۱۰ یورو است. هزینه­ های آب، برق، گاز، تلفن و حمل و نقل شهری در ایران را می­توان از ارزان­ترین خدمات در جهان دانست. ضمنا هزینه های جاری زندگی در پردیس به طور متوسط ۳۰ درصد ارزان­تر از تهران و اجاره آپارتمان یک دوم یا یک سوم تهران است.

۵-۵ چرا موسسه آموزش عالی علوم شناختی؟

جذب و تبادل دانشجو از کشورهای دیگر پدیده­ای جدید در تاریخ ایران نیست. دانشگاه جندی شاپور به عنوان قدیمی­ ترین دانشگاه در جهان، قبل از ظهور اسلام و همچنین دانشگاه­ ها و مراکز علمی ایران در دوران تمدن اسلامی همواره پذیرای دانشجویان و محققان خارجی بوده ­اند. هم­ اکنون نیز ده­ ها هزار دانشجو از ۵ قاره جهان در رشته­ های متنوع علوم و فنون، پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی و ادیان در دانشگاه­ های ایران مشغول به تحصیل هستند. ایران با ۱۵ میلیون دانش­­ آموز، ۵ میلیون دانشجو و برخورداری از نرخ باسوادی ۹۰ درصد در جمعیتی بالغ بر ۸۶ میلیون نفر، از کشورهای پیشتاز و موفق جهان در امر آموزش است.

سه دهه مطالعه، پژوهش و آموزش علوم شناختی، موسسه را به مرکزی مطمئن، روزآمد در علوم شناختی و برخوردار از اساتید و محققینی برجسته در این حوزه تبدیل کرده است. تاکنون بیش از ۱۰۰ فارغ التحصیل موسسه جذب مهم­ترین مراکز علمی و دانشگاهی در سطح جهان شده­ اند. موسسه آسان­ ترین، نزدیک­ترین و ارزان­ترین مرکز برای دانشجویان علاقمند، خصوصا از ۱۵ کشور همجوار ایران و آسیای مرکزی و قفقاز است که به زبان فارسی تکلم می­کنند یا زبان ملی آنها قرابت زیادی با زبان فارسی دارد.

۶. امکانات علمی-پژوهشی

۶-۱ آزمایشگاه­

موسسه از دو آزمایشگاه پیشرفته و مجهز، بدین شرح برخوردار است:

  • عصب­ شناسی (انسانی)

موسسه با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و مجموعه­ ای از نرم­ افزارهای تخصصی، از جایگاه ویژه­ ای برای پژوهش­ های لبه علم در حوزه علوم شناختی برخوردار است. مطالعه حافظه، ارزیابی شناختی و هوشی، مطالعه اختلالات رشدی و آسیب­دیدگان مغزی، مطالعه اعتیاد و بررسی رفتارهای انسان­ها در شرایط مختلف از جمله زمینه­­ هایی است که در آزمایشگاه عصب شناختی (انسانی) مورد بررسی قرار می­گیرند. هم اکنون موسسه با تعدادی از پزشکان و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی برای ارزیابی کارکردهای شناختی و نیز انجام طرح­های مطالعاتی همکاری دارد و آماده گسترش همکاری خود با دیگر مراکز مشابه است.

  • عصب­ شناسی (حیوانی)

این آزمایشگاه امکان ثبت فعالیت عصبی مغز را هم­زمان با رویداد آن در حیوانات فراهم می‌سازد. همچنین آزمایشگاه از تجهیزات مطالعه حافظه در حیوانات و ابزارها و وسایل جراحی و امکانات ویژه برای مطالعات اثر تحریکی اولتراسوند بر روی سلول عصبی برخوردار است. آزمایشگاه­ های انسانی و حیوانی موسسه با مجهزترین تجهیزات و با در اختیار داشتن تنوع بالایی از آزمون­ های شناختی و رفتاری در اختیار دانشجویان دوره ­های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد قرار دارد. نتایج پژوهشی حاصل در این آزمایشگاه ­ها که از پایان­ نامه و رساله دانشجویان و یا طرح­ های پژوهشی اساتید استخراج می­شوند، در نشریات معتبر بین المللی انتشار می­یابد.

۲-۶ کتابخانه

کتابخانه تخصصی موسسه تلاش دارد تا آخرین کتاب­های ارزشمند منتشر شده در زمینه علوم شناختی را به­ دو صورت چاپی و الکترونیکی برای پژوهشگران فراهم کند. دانشجویان و پژوهشگران علاوه بر کتاب­های فارسی و لاتین، لوح­ فشرده بانک­های اطلاعاتی و فصلنامه ­های تخصصی، از خدمات دسترسی کامل به کتابخانه الکترونیک برخط بهره­ مند هستند. این کتابخانه عضو شبکه کتابخانه­ های سیمرغ است و لذا جستجو در منابع تعدادی زیادی از کتابخانه­ های دانشگاه­ ها و مراکز علمی-پژوهشی داخلی را میسر می­سازد.

فهرست کامل کتاب­های فارسی و غیرفارسی چاپی و الکترونیکی کتابخانه تخصصی و عناوین رساله­ های فارغ التحصیلان که مرتبا روزآمد می­شود، به شرح زیر در تارنمای موسسه قابل دسترسی است: کتب‌ به فارسی؛ کتب به انگلیسی؛ کتب‌ غیرفارسی الکترونیکی (e-book) ­؛ پایان­ نامه‌های دانش­ آموختگان دوره‌های کارشناسی­ارشد موسسه؛ رساله‌های دانش­آموختگان دوره‌های دکتری موسسه؛ فیلم‌های فارسی و انگلیسی موجود در کتابخانه.

۳-۶ برگزاری همایش­ ها

موسسه از سالن، امکانات و تجهیزات کامل برای برگزاری همایش برخوردار است و نشست­ های علمی و تخصصی را به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می­کند. بدیهی است که اساتید و دانشجویان می­توانند از این خدمات برای پیشبرد اهداف و برنامه­ های علمی خود و ارائه دستاوردهای علمی­شان به نحو مناسب استفاده کنند.

۴-۶ انتشارات

موسسه در بخش انتشارات بسیار فعال است. «فصلنامه تازه‌های علوم شناختی» از همان اولین سال­های شکل­گیری موسسه به صورت منظم منتشر می­شود و تنها فصلنامه علمی- پژوهشی در زمینه علوم­ شناختی در خاورمیانه است. مضاف بر این ده­ ها جلد کتاب تخصصی توسط اساتید و دانشجویان موسسه در زمینه­ های گوناگون مرتبط با علوم­ شناختی منتشر شده است. به­ طورکلی می توان گفت که موسسه کاری سترگ و بزرگ را برای گسترش و ترویج ادبیات رشته علوم­ شناختی در ایران از یک طرف و توسعه این علم در سطح جهانی از طرف دیگر، به انجام رسانده است.

۶-۵ فصلنامه تازه‌های علوم‌شناختی

فصلنامه تازه­ های علوم شناختی، تنها مجله تخصصی علوم شناختی در کشور است. اولین شماره در سال ۱۳۷۸ منتشر شد و از آن زمان بستر مناسبی را برای طرح دیدگاه‌ها و پژوهش‌های اساتید رشته‌های مرتبط با علوم‌ شناختی در ایران فراهم آورده است. فصلنامه تازه­ های علوم شناختی یک مجله مرتبط با حوزه گسترده علوم شناختی است که مقالات خود را بر پایه  peer review انتخاب می­کند. ارتقای علوم شناختی در ایران، تشویق تبادل آرای صاحب نظران و کمک به پژوهش و آموزش در این حوزه علم، از اهداف فصلنامه است. مخاطبان این فصلنامه روان­شناسان و متخصصین حوزه­ های مختلف علوم شناختی هستند.

۶-۶ دستاوردهای علمی و تحقیقاتی

طرح‌های تحقیقاتی داخلی و مشترک خارجی، بخش قابل توجهی از فعالیت‌های موسسه را تشکیل می‌دهد. فهرستی از تحقیقات و دستاوردهای علمی موسسه در دو دسته طرح‌های پایان یافته و در دست اجرا، در بخش «منابع کتابخانه» در تارنمای موسسه قابل رویت است.

۶-۷ حمایت از طرح­های پژوهشی

فعالیت‌های پژوهشی بر اساس معیارهای مشروح زیر، به طور منظم توسط شورای پژوهشی موسسه مورد ارزیابی قرار گرفته و از آنها با توجه به میزان توفیق آنها در تأمین معیارهای مذکور، حمایت می­شود. نوع و میزان حمایت و استفاده از امکانات تخصصی موسسه را شورای پژوهش تعیین می‌کند.

موسسه از طرح­های پژوهشی که از ویژگی‌های زیر برخوردار باشند، حمایت می­کند:

موضوع مورد مطالعه، با علوم شناختی ارتباطی قوی داشته باشد؛ به مباحث کلیدی علوم شناختی بپردازد؛ به پرسش‌هایی بپردازد که پاسخ آن‌ها برای این حوزه اهمیت جدی دارند؛  هدف اصلی پژوهش در مطالعات تجربی، کشف حقیقتی تازه و در مطالعات نظری، دستیابی به فهم بهتر یافته‌های مطالعات قبلی، همراه با ارائه دیدگاهی نو و زمینه‌سازی برای مطالعات بعدی باشد؛ روش تحقیق پژوهش، متقن و قابلیت دفاع و انتشار در مجلات علمی معتبر بین‌المللی باشد.

محققین باید معیارهای زیر را رعایت کنند:

هدف اصلی آن‌ها از کار پژوهشی پاسخگویی به پرسش‌های اساسی در ارتباط با مسایل مهم علوم شناختی یا بررسی شیوه‌های بهره‌گیری از دستاوردهای علوم شناختی برای ارتقای کیفیت ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی باشد؛ محقق ذهنی پرسشگر و تفکری نقاد داشته باشد؛ برای تسلط به منابع علمی مربوط به مطالعات خود وقت کافی صرف کند؛ شیوه­ای خلاق و نوآورانه در پژوهش و عزمی قوی برای آفرینش آثاری اصیل و ارزشمند داشته باشد؛ عمیقاً به اخلاق حرفه‌ای پایبند باشد.

۶-۸ دفتر طرح‌های کاربردی موسسه

این دفتر به­ منظور حمایت از طرح­های کاربردی با هدف تولید فن­آوری و ارائه خدمات، در فروردین سال ۱۴۰۰ تأسیس شد. دفتر به اساتید و دانشجویان صاحب طرح و ایده برای تشکیل گروه تحقیق و جلب حمایت مالی برای تبدیل آن طرح و نظر به فن­آوری یا خدمات کمک می­کند و از طرف آنها با شرکت­ها و دستگاه‌های اجرایی جهت عرضه خدمات شناختی (ارزیابی، تقویت، بازتوانی و درمان شناختی) و حل مسائل شناختی آنها تماس می­گیرد.

۶-۹ انجمن علمی دانشجویی

در پاییز سال ۱۳۹۹ به همت گروهی از دانشجویان رشته طراحی شناختی، انجمن علمی دانشجویی به عنوان یک نهاد مستقل و رسمی، با هدف تشویق و تقویت توانایی علمی دانشجویان مستعد و مبرّز، فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های جمعی ترویجی-پژوهشی، شکوفایی هر چه بیشتر توانمندی­ ها و خلاقیت­های آنها و بالاخره استفاده از این توانایی­ ها و خلاقیت­ ها در جهت توسعه علم شناختی، پا به عرصه حیات گذاشت. انجمن علمی دانشجویی می­کوشد تا با تلفیق آموزش و پژوهش، به تقویت فرهنگ کار گروهی در میان  دانشجویان پرداخته و آن را در مسیر صحیح تقویت کند. گستره فعالیت­ های انجمن علمی دانشجویی شامل حوزه­های زیر می­شود، گرچه محدود به این موارد نمی­شود: برگزاری همایش، نشست، سمینار، سخنرانی و جشنواره علمی فرهنگی؛ برگزاری دوره­ ها و کارگاه­ های آموزشی تخصصی؛ انجام و معرفی فعالیت­های پژوهشی، علمی، تحقیقاتی؛  برگزاری مسابقات و نمایشگاه ­های علمی؛ برقراری و ایجاد سرپل­های ارتباطی با انجمن­های دانشجویی دیگر موسسات و دانشگاه­ های داخلی و بین­المللی؛ بازدید علمی و سفر تحقیقاتی دانشجویی؛ برقراری ارتباط میان صنعت، دانشگاه و جامعه.

۶-۱۰ استفاده عمومی از امکانات موسسه

اساتید دانشگاه­ ها، پژوهشگران، دانشجویان و همه علاقمندان به حوزه علوم شناختی می‌توانند از امکانات موسسه همچون سمینارهای بین­ المللی و داخلی موسسه؛ فصلنامه تازه‌های علوم شناختی؛ دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و کتابخانه و بانک‌های اطلاعاتی آن استفاده کنند.

همچنین محققین دانشگاه ­ها می­توانند با عقد قرارداد از آزمایشگاه­ های موسسه استفاده و تحقیقات خود را به انجام برسانند.

۶-۱۱ همایش­ های بین­ المللی دوسالانه

یکی از فعالیت­های ویژه و استثنایی موسسه، همایش­ های بین­المللی دوسالانه است که از سال­های اولیه آغاز فعالیت تاکنون به صورت منظم برگزار شده است. این همایش، با حضور ده­ ها استاد و محقق برجسته و شناخته شده از مهم­ترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی جهان در رشته­ های مرتبط با علوم شناختی و صدها استاد و دانشجو از ایران به مدت سه روز و به زبان انگلیسی در موسسه برگزار می­شود. سخنرانی ­ها و مقالات ارائه شده در همایش در یک مجموعه به چاپ می­رسد. از نکات با اهمیت این است که سازمان همکاری اسلامی (OIC) تاکنون منابعی را به ۵ همایش بین­ المللی موسسه اختصاص داده است.  ­

۱۲-۶ دسترسی به اینترنت پرسرعت

ایران از زیرساخت­ های پیشرفته دسترسی به اینترنت برخوردار است و یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه در جهان در حال توسعه است. موسسه با برخورداری از تجهیزات، شبکه و پهنای باند، از اینترنت پرسرعت استفاده می­کند و دانشجویان در فضای موسسه علاوه بر دسترسی به اینترنت، از خدمات جانبی دیجیتال نیز بهره ­مند هستند.

 

نشانی: شهر پردیس، بلوار شهید قاسم سلیمانی، بلوار علوم شناختی، کد پستی: ۱۶۵۸۳۴۴۵۷۵ موسسه آموزش عالی علوم شناختی

 

تماس با ما:

https://icss.ac.ir

E-mail: info@icss.ac.ir

تلفن: ۷۶۲۹۱۱۳۰-۰۲۱

دورنگار: ۷۶۲۹۱۱۴۰-۰۲۱