نشست نهم انجمن علمی طراحی شناختی
طراحی تجربه کاربر (UX)، فرآیندی است که طراح یا تیمهای طراحی از آن برای خلق محصولاتی و خدماتی استفاده میکنند که تجربیات معنیدار و مرتبط را برای کاربران فراهم میکنند. این شامل طراحی کل فرآیند یکپارچهسازی محصول، از جمله جنبههای برندینگ، طراحی، قابلیت استفاده و عملکرد است. طراحان UX در نظر میگیرند که کاربر چرا، با چه انگیزه ای و چگونه از محصول استفاده میکنند.
طراحان شناختی بعنوان یکی خالقین محصولات، خدمات و تجربیات قادرند که بعنوان پژوهشگر و کنشگر طراحی تجربه در تیمهای طراحی حضور داشته باشند. این طراحان با تکیه بر داده های شناختی که از کاربران استخراج مینمایند گامی مؤثر در مطالعات کاربر برداشته و این قابلیت را دارند که تجربیات معنادارتر و لذت بخش تری برای کاربران ایجاد نمایند.
در نهمین نشست از دورهمی های انجمن علمی طراحی شناختی مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی با حامد بیدی همراهیم تا بدانیم تجربیات کاربری چگونه طراحی می شود و طراحان برای خلق تجربه موفق کاربری باید چگونه عمل نمایند.
مطالب مرتبط
پیام تبریک رییس موسسه به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا
۲۷ / آذر / ۱۴۰۳