نشست دهم انجمن علمی طراحی و خلاقیت مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی

در دنیای امروز محصولات برای کاربران طراحی میشوند تا زندگی و تعامل با دنیای اطراف را راحت نمایند. بدون تردید در زنجیره میان انسان و محصولات طراحان نقش واسطان کلیدی برای طراحی محصولات برای کاربران را برعهده دارند. بسیاری از کسب و کارها برای افزایش مخاطبان و کاربران خود، برای تغییر فرهنگ سازمانی یک شرکت از یک سو و تغییر رفتار کاربران از سوی دیگر، برای اضافه کردن کمیسرگرمیبه محصول، یا فرهنگ، یا برای کاهش حوصله سر بر بودن یک فرایند به دنبال بازی وار کردن آن هستند.
به طور ساده میتوان گفت که گیمیفیکیشن/بازیوارسازی استفاده از المانهای یک بازی در بستری است که به خودی خود بازی نیست. شرکتها و طراحان بسیاری از فرایندها و رفتارها را در غالب بازیوار سازی به مخاطبان خود آموزش میدهند و از رهگذر این رویکرد اثربخشی آموزش را برای کاربران خود تسریع کرده و منجر به تغییر رفتار اثربخش میشوند. با توجه به این مهم که طراحی رفتار یکی از وظایف اصلی طراحان شناختی است، در نشست دهم سلسله نشستهای انجمن علمی طراحی و خلاقیت، با علیرضا رنجبر همراه میشویم تا بازیوار سازی را بشناسیم و از میزان اثربخشی آن بر طراحی کسبوکارها آگاه شویم.
مطالب مرتبط

موسسه آموزش عالی علوم شناختی دوره آزاد آموزشی تخصصی “هوش مصنوعی و علوم شناختی”را برگزار می کند
۲۲ / شهریور / ۱۴۰۴

دومین سمپوزیوم توانبخشی شناختی در آبان ماه برگزار می شود
۱۹ / شهریور / ۱۴۰۴

پیام رییس موسسه به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت پیامبر (ص)
۱۸ / شهریور / ۱۴۰۴