دهمین همایش بین المللی علوم شناختی در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می شود

دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی و با همکاری و مشارکت دانشگاه تربیت مدرس و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و تعدادی از دانشگاه ها و مراکز علمی – پژوهشی کشور در سه روز  ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تهران، محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

از اهداف اساسی تداوم برگزاری همایش، علاوه بر ایجاد فضای شایسته برای مبادلات علمی، تقویت تعامل میان دانش ‏پژوهان داخل و خارج از کشور در عرصه‌های نوین علوم شناختی می‌باشد.

برگزاری این همایش می­تواند به توسعه علوم و فناوری­های شناختی و به ­کارگیری دستاوردهای آن در زمینه­ های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا نماید.

همایش دهم، فرصتی ارزشمند برای گردآوری، تبادل اطلاعات و تجربیات، همکاری های علمی و پژوهشی، طراحی و اجرای پروژه های مشترک کاربردی  میان دانشگاه ها و مرکز علمی پژوهشی و فراهم ساختن زمینه استفاده  آن مراکز از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر در حوزه علوم شناختی است. این همکاری به ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم و توسعه هر چه بیشتر این شاخه ی کلیدی از علوم کمک خواهد کرد.

در این همایش از یک طرف تحقیقات بنیادین در زمینه کارکردهای شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز و استفاده بهینه در زندگی روزمره مورد بحث قرار خواهد گرفت. فن آوری های عصب شناختی، علوم اعصاب و روان شناسی شناختی سه محور اصلی مورد بحث در این همایش خواهد بود.حوزه‏ های مرتبط با هریک از  محور های اصلی در همایش دهم شامل: علوم اعصاب و علوم اجتماعی محاسباتی، مدلسازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز- رایانه و فن‌آوری عصبی، تحریک مغزی، علوم اعصاب شناختی، علوم اعصاب شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی شناختی، زبانشناسی شناختی، شناخت اجتماعی، طراحی وشناخت و فلسفه ذهن است.

موسسه آموزش عالی علوم شناختی برای برگزاری دهمین همایش علوم شناختی از استادان و کارشناسان برجسته ایران و سایر کشورها از جمله از کشورهای اسلامی، برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آورده است.