نشست نهم انجمن علمی طراحی شناختی

طراحی تجربه کاربر (UX)،  ‏فرآیندی است که طراح یا تیم‌های طراحی از آن برای خلق محصولاتی و خدماتی استفاده می‌کنند که تجربیات معنی‌دار و مرتبط را برای کاربران فراهم می‌کنند. این شامل طراحی کل فرآیند یکپارچه‌‌سازی محصول، از جمله جنبه‌های برندینگ، طراحی، قابلیت استفاده و عملکرد است. طراحان UX در نظر می‌گیرند که کاربر چرا، با چه انگیزه ­ای و چگونه از محصول استفاده می‌کنند.

طراحان شناختی بعنوان یکی خالقین محصولات، خدمات و تجربیات قادرند که بعنوان پژوهشگر و کنشگر طراحی تجربه در تیم­های طراحی حضور داشته باشند. این طراحان با تکیه بر داده ­های شناختی که از کاربران استخراج می­نمایند گامی مؤثر در مطالعات کاربر برداشته و این قابلیت را دارند که تجربیات معنادارتر و لذت ­بخش­ تری برای کاربران ایجاد نمایند.

در نهمین نشست از دورهمی ­های انجمن علمی طراحی­ شناختی مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی با حامد بیدی همراهیم تا بدانیم تجربیات کاربری چگونه طراحی می­ شود و طراحان برای خلق تجربه موفق کاربری باید چگونه عمل نمایند.