نشست نوزدهم انجمن علمی طراحی و خلاقیت

عنوان سخنرانی:

 

پردازش سیگنال یک تکنولوژی راهبردی است که به کمک آن نظریه‌های بنیادی، برنامه‌های کاربردی، الگوریتم‌ها، و پیاده‌سازی پردازش و انتقال اطلاعات در قالب فیزیکی، نمادین یا انتزاعی را که به‌عنوان سیگنالشناخته می‌شود، شامل می‌شود.

اندازه‌گیری رفتار کاربر با سیگنال‌های مختلف فیزیولوژی و استفاده از روش‌های هوش مصنوعی، یک حوزه مهم در تحقیقات علوم رایانه و علوم شناختی است. در این حوزه، با استفاده از سیگنال‌هایی مانند سیگنال‌های مغزی (EEG)، سیگنال‌های قلبی (ECG) و حرکات چشم (eye tracking) ، حالات احساسی چهره(facial expression) و صوت رفتار کاربر را بررسی می‌کنیم. با بهره‌گیری از روش‌های هوش مصنوعی، این سیگنال‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و الگوها و ویژگی‌های مرتبط با رفتار کاربر را استخراج می‌کنیم. این رویکرد برای بسیاری از کاربردها مانند تشخیص وضعیت روحی، کنترل بازی‌های رایانه‌ای، رابط‌های مغز-ماشین و سیستم‌های تعاملی، بسیار مفید است. به کمک نتایج حاصل از این تحقیقات، می‌توانیم بهبودهای قابل توجهی در طراحی و بهینه‌سازی  داشته باشیم.

در این نشست با مهدی بجانی بزرگوار همراه هستیم تا از جدیدترین روش‌ها در حوزه پردازش سیگنال آشنا شویم. این نشست آنلاین را از دست ندهید. این رویداد آنلاین در تاریخ ۷ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

لینک ثبت‌نام در رویداد:

https://m0h.ir/yn84ze