نشست هشتم انسان شناسی برای طراحی
بدون تردید در عصر حاضر صحبت از طراحی با کلمه کاربر گره خوردهاست. طیف وسیعی از مطالعات طراحی در پروسه تفکر طراحی مبتنی بر شناسایی کاربران و نیازهای واقعی آنهاست. طراحان بر این باورند که انسان شناسان بعنوان تأمین کنندگان روشهای تحقیق کیفی برای خیل وسعی از مطالعات طراحی برای شناسایی کاربران هستند و در بسیاری از پژوهش های منجر به خلق محصول بعنوان محققان بازار ایفای نقش میکنند.
مطالعات گسترده در زمینه مردمنگاری طراحی به مثابهی یک روش پژوهش در اواخر دهه ۹۰ میلادی به منصه ظهور رسید و بعنوان حلقه ی مفقوده جهان مصرف کننده و تولیدکننده مورد استفاده قرار گرفت. دنبال کردن بحثهای مرتبط با تولید محصولات و فراهم آورد پاسخ به سؤالات کاربران و ذینفعان تولید منجر به فاصله گیری طراحان از مطالبات کاربر مصرف کننده شد. لذا برای پرکردن این فقدان، طراحان ضمن ایجاد ارتباط نزدیک و شناسایی مصرف کنندگان بالقوه خود، روشهای پایه مردم نگاری کلاسیک (کار میدانی شامل مصاحبه های دقیق، و مشاهده مشارکتی) را با آن هماهنگ کردند.
طراحی شناختی بعنوان یکی از گرایش های طراحی بیش از هر چیز به شناسایی کاربران و داده های شناختی مبتنی بر آن نیازمندند. در هشتمین نشست از دورهمی های انجمن علمی طراحی شناختی و خلاقیت بر آنیم تا با دکتر حسین مدنی همراه شویم و انسان شناسی طراحی را به چالش بکشیم.
مطالب مرتبط
فیلم نشست های تخصصی علوم شناختی و رسانه منتشر شد
۱۳ / آبان / ۱۴۰۳
نشست تخصصی رسانه و علوم شناخت
۱۶ / مهر / ۱۴۰۳
هفته ۳۴ نشست طراحی
۱۲ / مهر / ۱۴۰۳