نشست چهاردهم انجمن علمی – دانشجویی طراحی و خلاقیت
طراحی محصول به عنوان یک عامل قدرتمند و متمایز کننده در بازار شناخته میشود. اگرچه تاکتیک هایی که در طراحی محصول استفاده میشوند، پیچیده هستند اما استراتژی های پایه و اهداف آنها چندان پیچیده نیست. یکی از مشاغلی که طراحان و بویژه طراحان شناختی میتوانند در آن ایفای نقشی تأثیرگذار داشته باشند طراحی محصول است.
یکی از بخشهای مهم در طراحی محصولات ثبت اطلاعات از کاربران، پردازش این داده ها و تبدیل این اطلاعات به پارامترهای تأثیرگذار بر طراحی محصول است. گاهی جمع آوری و تحلیل داده توسط خود طراحان انجام میگیرد و گاهی توسط کارشناسان تحلیل داده. کارشناسان تحلیل داده با تمرکز بر روی تحقیقات کاربر و اطلاعاتی که حول نیازهای کاربر و محصول وجود دارد، اطلاعاتی ارزشمند برای ارتقاء محصول و از بین بردن نقاط ضعف احتمالی آن جمع آوری میکنند و در اختیار سایر بخش های تیم قرار میدهند. گرچه خروجی آن ها کاملا فنی و از جنس آمار و ارقام است اما طراحان این داده ها را در مراحل بعدی به فاکتورهای تأثیرگذار برای طراحی تبدیل میکنند.
در نشست چهاردهم انجمن علمی – دانشجویی طراحی و خلاقیت، در کنار جناب آقای دکتر مجید خلیلی هستیم تا از تأثیر استفاده از داده ها در فرایند طراحی محصول آگاه شویم و بدانیم داده های بدست آمده در مراحل مختلف فاز همدلی در کجا و به چه شکل بر طراحی محصول تأثیر میگذارند.
مطالب مرتبط
فیلم نشست های تخصصی علوم شناختی و رسانه منتشر شد
۱۳ / آبان / ۱۴۰۳
نشست تخصصی رسانه و علوم شناخت
۱۶ / مهر / ۱۴۰۳
هفته ۳۴ نشست طراحی
۱۲ / مهر / ۱۴۰۳