نشست یازدهم انجمن علمی طراحی و خلاقیت
بدون تردید یکی از جایگاههای دیزاین، وارد شدن آن به بدنه کسبوکارها است؛ خواه در غالب یک رویکرد و استراتژی و خواه در پیکره تفکر و مایندست. برای دستیابی به رشد و خلق ارزش باید چیزی خلق کرد و در راستای آن به نیازها پاسخ گفت. رضایت، خوشحالی و تجربه مطلوب مشتریان، امروزه یکی از بزرگترین چالشهای پیش روی کسبوکارهای نوپا است. کسبوکارهایی نوآور که ارزشی متمایز را در غالب یک محصول، خدمت و سیستم ارائه میکنند و در عینحال از محدودیت منابع رنج میبرند لذا سرمایه اصلی آنان مشتریان متعهد و وفادار هستند.
تفکر طراحی بعنوان رویکرد شناختی و خلاقانه حل مسأله در سالهای اخیر به بدنه کسبوکارها وارد شده و سبب ایجاد تغییرات بنیادی در ماهیت خلق ارزش پیشنهادی شدهاست. تفکر طراحی مفهومی نسبتاً جدید در مدیریت است. این مفهوم روشی است که توسط طراحان برای حل مشکلات پیچیده استفاده میشود و راهحلهای مطلوب برای مشتریان را پیدا میکند. طرز تفکر طراحی بر مشکل تمرکز نمیکند بلکه بر راهحل و اقدام به سمت ایجاد آینده متمرکز است.
در یازدهمین نشست از دورهمیهای انجمن علمی – دانشجویی طراحی و خلاقیت با هخامنش مشایخی مدیر طراحی محصول کمپانی HBO MAX همراه می شویم تا بدانیم طراحی کجا در پروسه طراحی محصول وارد میشود و چه تأثیری بر خلق ارزش پیشنهادی برای کسبوکارها دارد.
مطالب مرتبط
فیلم نشست های تخصصی علوم شناختی و رسانه منتشر شد
۱۳ / آبان / ۱۴۰۳
نشست تخصصی رسانه و علوم شناخت
۱۶ / مهر / ۱۴۰۳
هفته ۳۴ نشست طراحی
۱۲ / مهر / ۱۴۰۳