نشست یازدهم انجمن علمی طراحی و خلاقیت

بدون تردید یکی از جایگاه­های دیزاین، وارد شدن آن به بدنه کسب­وکارها است؛ خواه در غالب یک رویکرد و استراتژی و خواه در پیکره تفکر و مایندست. برای دست­یابی به رشد و خلق ارزش باید چیزی خلق کرد و در راستای آن به نیازها پاسخ گفت. رضایت، خوشحالی و تجربه مطلوب مشتریان، امروزه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهای نوپا است. کسب‌وکارهایی نوآور که ارزشی متمایز را در غالب یک محصول، خدمت و سیستم ارائه می‌کنند و در عین‌حال از محدودیت منابع رنج می‌برند لذا سرمایه اصلی آنان مشتریان متعهد و وفادار هستند.

تفکر طراحی بعنوان رویکرد شناختی و خلاقانه حل مسأله در سال­های اخیر به بدنه کسب­وکارها وارد شده و سبب ایجاد تغییرات بنیادی در ماهیت خلق ارزش پیشنهادی شده­است. تفکر طراحی مفهومی نسبتاً جدید در مدیریت است. این مفهوم روشی است که توسط طراحان برای حل مشکلات پیچیده استفاده می‌شود و راه‌حل‌های مطلوب برای مشتریان را پیدا می‌کند. طرز تفکر طراحی بر مشکل تمرکز نمی‌کند بلکه بر راه‌حل و اقدام به سمت ایجاد آینده متمرکز است.

در یازدهمین نشست از دورهمی­های انجمن علمی – دانشجویی طراحی و خلاقیت با هخامنش مشایخی مدیر طراحی محصول کمپانی HBO MAX همراه می شویم تا بدانیم طراحی کجا در پروسه طراحی محصول وارد می­شود و چه تأثیری بر خلق ارزش پیشنهادی برای کسب­وکارها دارد.