نشست ۲۱ انجمن علمی طراحی شناخت
در ۲۰۱۶ میلادی بسیاری از کمپانیهای سردمدار فناوری آگهیهای استخدام با مضمونی مشترک منتشر کردند: به ux writer نیازمندیم. گوگل، آمازون، اوبر، پیپال، دراپباکس و… از جملۀ این کمپانیها بودند. اولین نشانههای جستوجوی جدی واژۀ UX Writer در گوگل به ۲۰۱۹ میلادی برمیگردد، یعنی سه سال پس از انتشار اولین آگهیها.در بین آگهیهای منتشر شده یک وجه اشتراک وجود داشت: آنها در محصولشان با مخاطب حرف میزنند. و این مخاطب ممکن است هرکسی با هر نوع از سواد، دانش، زبان، تفکر، ایدئولوژی و سلیقهای.
نویسندگی تجربه کاربری به معنای خلق واژگان، جملات و میکروکپیهایی است که کاربر نرمافزار، وبسایت و… را در مسیری درست در تعامل با محصول نگه میدارد. یک نویسنده تجربه کاربری، علاوه بر تسلط به اصول نویسندگی، مانند: نگارش و ویرایش، سئو، برندینگ، تحقیق و پژوهش و آشنایی با پرسونای برند، باید به خوبی تشخیص دهد که برای هر بخش از نرمافزار، سایت و یا هر محصول دیگری چه کلمهای مناسبتر است. نویسنده UX حرفهای و کاربلد کسی است که حضور کلمات منتخب او حس نشود و کاربر مجبور نشود برای فهمیدن کلمات یا عبارات، آنها را مجدد بخواند!
در نشست ۲۱ام انجمن علمی طراحیشناختی، با حسامالدین مطهری همراه میشویم تا با تعاریف و کاربردهای این حوزه آشنا شویم.
مخاطبین وبینار یواکس رایتینگ طراحیست/ روایتی دربارۀ طراحی متن تجربۀ کاربر در فرایند طراحی محصول
ـ یوایکس رایترها
ـ طراحان محصول
ـ طراحان تجربه کاربری
ـ طراحان واسط کاربری
ـ طراحان صنعتی
ـ نویسندگان محتوا
ـ کارشناسان تبلیغات
زمان: ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲
ساعت: ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰
لینک ثبتنام:
مطالب مرتبط
فیلم نشست های تخصصی علوم شناختی و رسانه منتشر شد
۱۳ / آبان / ۱۴۰۳
نشست تخصصی رسانه و علوم شناخت
۱۶ / مهر / ۱۴۰۳
هفته ۳۴ نشست طراحی
۱۲ / مهر / ۱۴۰۳