نشست ۲۲‌ام انجمن علمی طراحی‌شناختی با عنوان « چگونه دیزاینر می‌تواند جنبه‌ی کارآفرینی تخصصش را کشف و به‌کار بگیرد؟»

کاربردی‌ترین ابزارها برای آموزش طراحی باید توسط متخصصان این حوزه توسعه داده شود. تا تا کنون متودهای آموزشی طراحی نتوانسته جنبه‌های کارآفرینانه طراحی را برای سایر رشته‌ها و کسب‌وکارها از یک سو و خود جامعه دانشجویان و دانش‌آموختگان طراحی روشن نماید. طرای‌کارآفرین حلقه مفقوده صنعت و محیط دانشگاهی است. نورمن در سال ۲۰۱۹ تصدیق کرد، قدرتمندترین رویکرد طراحی در جوامع معاصر، طراحی مبتنی بر جامعه است که با جامعه‌ای که مشکلات بزرگی دارد درگیر می‌شود و از خلاقیت و تجربه موجود استفاده می‌کند. تربیت طراح‌کارآفرین رهکاری در جهت حرکت به سمت رویگرد آموزشی مبتنی بر جامعه است.

 

طراح‌کارآفرین در آموزش طراحی، دانش‌جویان را واجد شرایط خود کارآفرینی می‌کند. همانطور که موزوتا (۲۰۰۳) اشاره کرد، طراحی یک ترموستات برای نوآوری است، فرآیندی که خلاقیت را در شرکت تعدیل، کنترل و تشویق می کند. بنابراین حرفه طراح شبیه حرفه کارآفرین است پس یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش طراحی در دانشگاه‌ها تربیت کارآفرین برای توسعه جامعه است.

 

سخنران : استاد نژده هوانسیان؛ نائب مدیر مرکز کارآفرینی و نوآوری محصول (EPIC) در دانشگاه آمریکایی ارمنستان، همچنین عضو هیأت علمی مدرسه‌ی کسب‌وکار این دانشگاه

 

زمان برگزاری: چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

 

ساعت برگزاری رویداد: ۲۰ تا ۲۱

 

لینک ثبت‌نام:  https://mohit.online/fa/event/6u6i9s

مطالب مرتبط