نشست ۳۹ ام

در طراحی بازیهای جدی، هدف صرفاً سرگرمکردن نیست، بلکه ایجاد تجربهای معنادار برای یادگیری، تغییر رفتار یا درگیری شناختی است. این بازیها با دقت طراحی میشوند تا تعادلی بین جذابیت و هدفمندی ایجاد کنند و به ابزارهایی مؤثر در آموزش، درمان، توانبخشی، یا آموزش حرفهای تبدیل شوند. با این حال، طراحی چنین بازیهایی الزاماً نیاز به شروع از صفر ندارد؛ بلکه بهرهگیری از ساختارها، مکانیکها و الگوهای موجود میتواند بسیار سودمندتر باشد.
طراحی بر پایهی ساختارهای موجود این امکان را فراهم میکند که طراحان از تاریخچهی غنی مکانیکهای بازی و اصول روانشناختی آزمودهشدهای بهرهمند شوند که قبلاً در انگیزش و درگیری کاربر مؤثر واقع شدهاند. به جای صرف منابع برای ابداع سیستمهای کاملاً جدید، توسعهدهندگان بازیهای جدی میتوانند ساختارهای موجود را بازآفرینی یا تطبیق دهند تا اهداف یادگیری یا رفتاری خاصی را دنبال کنند. این رویکرد نهتنها روند طراحی را تسریع میکند، بلکه با استفاده از الگوهای تعاملی آشنا، تجربهی کاربر را بهبود میبخشد.
این فلسفه با تفکر طراحی تکرارشونده همراستا است: آزمودن، اصلاح و ساختن بر پایهی آنچه مؤثر واقع شده. از این طریق، طراحان میتوانند انرژی خلاق خود را صرف تطبیق محتوا و زمینه با نیازهای خاص مخاطبان کنند و اطمینان حاصل نمایند که بازی همزمان تأثیرگذار و قابلدسترس باقی بماند. نوآوری در این رویکرد، نه در تازگی فرم، بلکه در عمق و ارتباط هدفی است که بر پایهی بنیانهای اثباتشده ساخته شده است.
زمان برگزاری رویداد: چهارشنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۴
ساعت برگزاری رویداد: ساعت ۲۱ تا ۲۲
لینک ثبتنام رویداد:https://mohit.online/event/nuskkv
مطالب مرتبط

برنامه کار دومین سمپوزیوم توانبخشی شناختی
۲۴ / خرداد / ۱۴۰۴

مهلت درخواست تشکیل جلسه دفاع از پایان نامه / رساله
۲۳ / خرداد / ۱۴۰۴

نشست ۳۸ ام
۱۷ / خرداد / ۱۴۰۴