نوزدهمین فصلنامه علمی ، آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی منتشر شد

نوزدهمین فصلنامه علمی ، آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی حاوی مطالب و گزارش های متنوع و جذاب در حوزه علوم شناختی چاپ و انتشار یافت.

این  فصلنامه با عناوینی همچون ” میزگرد تجاری سازی طرح ها و پروژه های حوزه شناختی “، ” چگونه می توانیم با انجام تمرین ذهن پریشانمان را نظم دهیم و تمرکز خود را بازیابیم” ، پروژه مدولارایمپلنت  مغزی ” و نیز “آغاز هشتمین مسابقه بین المللی دانش آموزی دانش مغز ” بچاپ رسیده است.

در این شماره مصاحبه و گفت و گو هایی با برخی از اساتید و صاحب نظران حوزه علوم شناختی و نیز مترجمان چندین کتاب در این حوزه ، مقاله ای  درباره اینکه چگونه مغز ما آگاهی خود را حفظ می کند، از جمله مطالب و گزارش های جذاب و خواندنی برای دوستداران و علاقه مندان به حوزه علوم  شناختی بشمار می آید.

دکتر سید محمد مهدوی رییس کار گروه زیست بوم فن آوری  ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در مطلبی در این شماره فصلنامه اعلام کرد: حوزه علوم و فن آوری های شناختی جز جوان ترین حوزه های کارآفرینی در کشور است که خوشبختانه این ستاد در نسل جدید فعالیت های خود به این موضوع توجه جدی دارد.

وی گفت: نیازمند توسعه ابزارهایمان به وسیله رشد و توسعه  شتاب دهنده های شناختی هستیم.

در بخشی دیگر از مطالب خواندنی این شماره فصلنامه مقاله ای درباره اینکه باید بدانیم  که تمرکز کردن امری ارادی  نیست ، ما باید مغز را مانند یک ماهیچه در نظر بگیریم و سعی کنیم با تمرین های روزانه  قدرت آن را افزایش دهیم.، منتشر شده است.

در ارتباط با موضوع جذاب دیگر پروژه مدولارایمپلنت های مغزی، دکتر محمدحسین مقامی کارشناس متخصص این حوزه می گوید: ستاد توسعه علوم شناختی از هفت سال پیش در حوزه فن آوری های شناختی شاخه جدیدی را برای ساخت ایمپلنت های مغزی و با هدف بررسی اطلاعات مغز آغاز کرد.

به گفته وی در این برنامه بدنبال آن هستیم که سیستم هایی بسیار کوچکی را بسازیم و در مغز جای گذاری کنیم که میتوان به صورت تهاجمی و با رزولوشن بالا با مغز ارتباط گرفته شود.

در نوزدهمین فصلنامه مغز و شناخت  دیدگاه دیگر متخصصان حوزه ایمپلنت مغزی  و  گزارشی از پانزدهمین کنگره دانش اعتیاد  با محورهایی از جمله تاثیر پاندومی کووید بر اعتیاد و تکنولوژی های کاربردی  در مدیریت و درمان اعتیاد  و همچنین گزارشی در خصوص دهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ، آغا ز هشتمین دوره مسابقات دانش مغز و گفت و گو با مترجمان برخی کتاب ها در حوزه علوم شناختی نگارش و انتشار یافته است.

نوزدهمین فصلنامه ۳۸ صفحه ای مغز و شناخت همچنین حاوی آخرین اخبار و رویداد های داخلی و دیگر گزارش های متنوع در حوزه علوم شناختی است و علاقه مندان و دوستداران دانش علوم شناختی می توانند در صفحه انتشارات ، فیلد فصلنامه  این مطالب را مطالعه کنند.

فصلنامه علمی و آموزشی و خبری مغز و شناخت  به صاحب امتیازی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری منتشر می شود.