هجدهمین فصلنامه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی انتشار یافت

هجدهمین فصلنامه علمی، آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی با معرفی اولین بازی شناختی ویژه بزرگسالان ( چلچلی) ، گزارش هایی درخصوص ایجاد آزمایشگاه های تازه تاسیس علوم شناختی در کشور و انجمن های دانشجویی مغز و شناخت به همراه مطالب و موضوعات متنوع دیگردرحوزه های دانش علوم شناختی انتشار یافت.

در شماره جدید این فصلنامه سی و چهار صفحه ای ، مصاحبه های متعددی با اساتید و و محققان در زمینه های مختلف در حوزه دانش علوم شناختی و نیز گزارشی ویژه در ارتباط با سومین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی منتشر شده است.

از جمله مطالب خواندنی این فصلنامه به ایجاد آزمایشگاه بین المللی مغز با بودجه ۱۵ میلیون دلاری اختصاص دارد و در این نوشتار آمده است: این آزمایشگاه توسط یک گروه تحقیقاتی مشترک که به بررسی نحوه تصمیم گیری مغز با استفاده از مطالعه فعالیت ها و ارتباطات بین نورون ها مناطق مختلف مغزی می پردازد، راه اندازی می شود و اعضای این تیم متشکل از محققانی از یازده آزمایشگاه در چندین کشوراست.

سلسله گزارش هایی در باره “چرا مغز ما برای تطابق با شرایط فاصله گذاری غیر اجتماعی به گذشت زمان نیاز دارد”، تجربه ای از مدرسه مجازی تابستانه بازتوانی شناختی” و “اعتیاد و عادت ” از دیگر مطالب خواندنی در این شماره از فصلنامه به چاپ رسیده است.

گزارش هایی از تاسیس آزمایشگاه ها ی  تازه تاسیس علوم شناختی در دانشگاه های شهید باهنر کرمان ، شیراز و سیستان و بلوچستان ، انجمن های مغز و شناختی در دانشگاه های صنعتی شریف و جندی شاپور و نیز انجمن صدرا به همراه  مصاحبه هایی با اساتید در خصوص عادت ها چیستند و چه تفاوتی با اعتیاد دارند  ، از دیگر  موضوعات جذاب و متنوع در این شماره از فصلنامه است.

این شماره فصلنامه مغز و شناخت همچنین حاوی یادداشت های متنوع دیگری در حوزه دانش علوم شناختی است و علاقه مندان و مخاطبان می توانند با مراجعه به بخش انتشارات سایت ستاد توسعه علوم و فن اوری های شناختی ، این مطالب و گزارش ها را مطالعه کنند.