معجزه حضور

چگونه والدین آینده و ساختار مغزی کودکان را شکل می‌دهند

در دنیای پیچیده و پرابهام کنونی که بر تمام جنبه‌های زندگی از جمله ارتباطات ما با کودکان به طور چشمگیری اثرگذار است، این کتاب بسیار مفید برای آن پدرها و مادرها و دست‌اندرکاران پرورش کودکان نوشته شده است، که به‌رغم کمبودها و مشکلات، عمیقا کودکان را دوست دارند. و مایلند کودکانی سالم، شادکام، کنجکاو، باشهامت، همدل، تاب‌آور، توانمند و موفق پرورش دهند. نویسندگان برجسته کتاب عقیده دارند وقتی در تعامل‌های روزانه به دنبال بهترین پاسخ به فرزندان خود هستید، بجای ترس‌ها، نگرانی‌ها، ستیزها و گریزها و عدم اطمینان‌ها، یا تلاش در دستیابی به معیارهای غیرواقع‌بینانه، فقط حضور داشته باشید.

مقصود از حضور داشتن، حضور فیزیکی، ذهنی و هیجانی و کیفیت آن است. ایجاد حس ایمن بودن، دیده‌شدن، تسکین داده‌شدن و امنیت در کودکان از معجزه‌های حضور تربیت‌کنندگان است.

هدف اصلی این کتاب ارزنده، ارائه راهبردهایی بسیار کاربردی و اثرگذار برای رسیدن به این جنبه‌های حضور داشتن در شرایط دشوار است. این اندیشه‌ها و راهبردها، افزون بر کودکان، برای  همه کسانی که به معجزه حضور در زندگی خود و در روابط بین فردی در جهان پرشتاب امروز علاقه‌مندند، بسیار جذاب و سودمند است.