نشست سی و یکم انجمن علمی

سامانه‌های زبانیِ کلان (LLMs) روز به روز بیشتر برای انجام فعالیت‌های پیچیده و پیشرفته به کار می‌روند. با این وجود فرایندهایی که کارآمدی یا ناکارآمدی این مدل‌ها در همکاری با انسان‌ها و یکدیگر را پیش‌بینی می‌کنند، بسیار ناشناخته‌اند. در این سخنرانی از چندین پروژه سخن به میلن خواهد رفت که برای پر کردن این شکاف در پیشینه‌ی پژوهشی در انستیتوی علوم و فنّاوری‌های پیشرفته‌ی بکمن در دانشگاه ایلینوی طرّاحی شده‌اند.

یکی از این پروژه‌ها زیرساخت آزمایشی یکپارچه‌ای برای ارزیابی همکاری خلّاقانه میان انسان و انسان از یک سو و انسان و هوش مصنوعی از سوی دیگر به دست می‌دهد. پروژه‌ای دیگر همکاری هوش‌های مصنوعی با یکدیگر در راستای حل مسائل پیچیده را ارزیابی می‌کند و شواهدی از افسانه‌بافی (confabulation)، جعل هویت (impersonation) و هم‌نوایی (conformity) زیر نفوذ هوش‌های مصنوعی دیگر به دست می‌دهد.

در نشست سی‌و یکم از مجموعه نشست‌های انجمن علمی طراحی و خلاقیت،‌در خدمت دکتر بابک همتیان؛ انستیتوی علوم و فنّاوری‌های پیشرفته‌ی بکمن، دانشگاه ایلینوی در اربنا-شمپین، ایالات متّحده و مرکز مغز، زیست‌شناسی و رفتار، دانشگاه نبراسکا در لینکلن، ایالات متّحده هستیم تا از کارکرد هوش مصنوعی و خلاقیت بدانیم.

 

لینک ثبت‌نام: https://mohit.online/event/oovj2n