مصاحبه با داوطلبان دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ موسسه آموزش عالی علوم شناختی

با تبریک به داوطلبان پذیرفته شده مرحله اول آزمون دکتری تخصصیPh.D)   نیمه متمرکز ۱۴۰۳ در مجموعه علوم شناختی، بدینوسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جهت ارزیابی آموزشی و پژوهشی (مصاحبه) به موسسه اموزش عالی علوم شناختی ( غیر دولتی – غیر انتفاعی) معرفی شده‌اند، می‌رساند ارزیابی تخصصی مرحله دوم آزمون (مصاحبه حضوری) روز پنجشبه ۷ تیر ماه برگزار می شود.

 

موسسه آموزش عالی علوم شناختی(غیردولتی _ غیرانتفاعی) به یک تا دو نفر از پذیرفته شدگان رتبه های اول تا دهم آزمون سراسری دکتری تخصصی در هر یک از گرایش های مجموعه علوم شناختی و سایر مجموعه هایی که رشته های علوم شناختی و گرایش های آن را انتخاب کنند در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بورس تحصیلی (معافیت کامل از پرداخت شهریه) اعطا می کند.

 

ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک معرفی شدگان به موسسه از روز یک شنبه مورخ  ۱۳ خرداد لغایت روز پنج شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود. داوطلبان می‌توانند جهت ثبت نام از طریق رایانامه  phd@icss.ac.ir نسبت به ارسال مدارک خود اقدام نمایند. در صورت دریافت کامل مدارک، تاییدیه آن در مدت حداکثر ۴۸ ساعت از طریق همین رایانامه ارسال خواهد شد. دریافت نشدن مدارک در مهلت اعلام شده به منزله انصراف معرفی شده از شرکت در مصاحبه تلقی خواهد شد.

 

ارزیابی تخصصی مرحله دوم آزمون (مصاحبه حضوری) روز پنجشبه ۷ تیر ماه برگزار می شود. نحوه شرکت در مصاحبه حضوری و ساعت اختصاص یافته به هر یک از معرفی شدگان از طریق رایانامه داوطلب اعلام خواهد شد. در غیر اینصورت ضروری است داوطلبان گرامی جهت کسب اطلاعات تکمیلی و اطلاع از مکان و زمان دقیق مصاحبه به درگاه اطلاع رسانی موسسه (icss.ac.ir) مرا جعه نمایند.

نکات مهم:

  • برای آگاهی از سرفصل و تعداد واحد هر یک از رشته و گرایش ها به سامانه اطلاع رسانی موسسه صفحه آموزش برنامه درسی مراجعه شود.
  • انجام مصاحبه صرفاً برای داوطلبان یک بار برگزار می‌شود و شرکت نکردن در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف تلقی گردیده و برگزاری مصاحبه مجدد امکان پذیر نمی‌باشد. شایان ذکر است داوطلبانی که به دلیل تداخل زمان مصاحبه با دانشگاه یا موسه دیگر، قادر به حضور در جلسه مصاحبه این موسسه نمی‌باشند بلافاصله با ارائه مستندات لازم، جهت انجام مصاحبه با دفتر آموزش موسسه هماهنگی و پیگیری لازم را به عمل آورند.
  • ثبت نام الکترونیکی در هریک از گرایش های معرفی شده از سوی سازمان سنجش، برای شرکت در مصاحبه الزامی است و کلیه داوطلبان می بایست در تاریخ‌ مقرر نسبت به ثبت نام اقدام  نمایند.در غیر این صورت از انجام مصاحبه در گرایشی که ثبت نام    ننموده‌اند محروم خواهند شد.
  • ضروری است داوطلبان گرامی جهت کسب اطلاعات تکمیلی و اطلاع از تغییرات احتمالی به طور مستمر به درگاه اطلاع رسانی موسسه (icss.ac.ir)  مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و شرکت در  مصاحبه:

الف –  برگه تکمیل شده شماره ۱ مشخصات فردی .

ب –   برگه تکمیل شده شماره ۲ طرح (پروپوزال) پژوهش مورد علاقه .

طرح (پروپوزال) پژوهش مورد علاقه معرفی شده در دوره دکتری می بایست برای هر یک از گرایش های انتخابی به طور جداگانه و حداکثر در دو صفحه (با ذکر منابع براساس دستورالعمل APA) تهیه شود..

ج-  روگرفت:

۱-     شناسنامه؛

۲-     کارت ملی؛

۳-     کارنامه آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳سازمان سنجش آموزش کشور که در ان ریز نمرات و رتبه دانشجو درج شده باشد؛

۴-     گواهینامه پایان تحصیلات مقطع کارشناسی؛

۵-     گواهینامه پایان تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد و یا برگه شماره ۳ – مخصوص معدل (مخصوص دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای) مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ سازمان سنجش و آموزش کشور؛

۶-     ریز نمرات مقطع کارشناسی؛

۷-     ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد (ارائه گواهی از محل تحصیل مبنی بر تعداد واحدهای اخذ شده و میانگین کل برای دانشجویانی که تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۳ دفاع می کنند الزامی است)؛

۸-      تصویر روی جلد پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد به انضمام چکیده آن؛

۹-      گواهی مدرک زبان خارجی (یکی از آزمونهای TOEFL- PBT – TOLIMO – MHLE-MSRT  یا UTEPT)

۱۰-     گواهی طرح­های اتمام یافته، ثبت اختراع و کسب رتبه های برتر در جشنواره ها ( در صورت دارا بودن)؛

۱۱-     صفحه اول مقاله (مقالات) انتشار یافته مرتبط با گرایش مورد تقاضا در مجلات علمی – پژوهشی و ترویجی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا خارجی (نمایه شده در  ISI-WOSیا SCOPUS )

۱۲-     صفحه شناسنامه کتاب (کتاب­های) نگارش یا ترجمه شده مرتبط با گرایش مورد تقاضا؛

۱۳-     هر نوع گواهینامه مبنی بر شرکت در سمینارها، کنگره ها و یا نشست­های علمی (داخلی یا خارجی) مرتبط با گرایش مورد تقاضا ؛

۱۴-     مدرک نشانگر وضعیت استفاده کننده از سهمیه رزمندگان (ویژه داوطلبانی که در فهرست سهمیه رزمندگان قرار دارند)؛

۱۵ –    برگه بانکی واریز مبلغ ۳,۵۰۰,۰۰۰ریال ( سیصد و پنجاه هزار تومان) برای هر یک از گرایش­های انتخابی اول و دوم و مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال (پانصد هزار تومان) برای هر یک از گرایش­های انتخابی بعد

نام صاحب حساب: موسسه آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی علوم شناختی

نام بانک: آینده – کد ۰۲۲۹

شماره حساب: ۰۳۰۱۸۹۴۳۲۰۰۰۰

شماره کارت: ۰۸۸۲-۱۰۰۹-۱۴۷۰-۶۳۶۲

 

تذکر :

  • کلیه مدارک و برگه ها می بایست در قالب یک پرونده واحد (زیپ شده) تهیه و ارسال شود.
  • مدارک حتما در فرمت Pdf  و حداکثر حجم ۲۰ مگابایت تهیه و ارسال گردد.
  • از ارسال مدارک غیر مرتبط با مدارک درخواستی جدا خودداری شود.
  •  مدارک در قالب پوشه های جداگانه حاوی هر یک از مدارک خواسته شده آماده و ارسال شود (به عنوان نمونه پوشه اول:  تصویر شناسنامه ، پوشه دوم: تصویر کارت ملی و …)
  • داوطلبان می بایست در روز مصاحبه نسخه های اصلی مدارک بارگذاری شده خود را  حتما به همراه داشته باشند. کلیه مدارک مورد نیاز مندرج در این اطلاعیه صرفا با ارائه مدارک معتبر قابل ارزیابی است

 

هیأت مصاحبه کننده در بررسی و ارزیابی علمی و سوابق آموزشی – پژوهشی معرفی شده به موارد زیر توجه ویژه خواهد داشت:

– مرتبط بودن زمینه تحصیلی معرفی شده در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد با

گرایش انتخابی وی برای دوره دکتری؛

– توانایی داوطلب در ارائه ایده­ های پژوهشی و صورت بندی آنها در قالب یک پروپوزال؛

– برخورداری از نگاه متدولوژیک و تفکر آماری؛

– انگیزه و هدفمندی معرفی شده در انتخاب گرایش؛

– تسلط کافی داوطلب بر زبان انگلیسی (نمره قابل قبول در یکی از آزمونهای TOEFL- PBT – TOLIMO –  MHLE-MSRT  یا UTEPT)؛

 

شرایط تحصیل در موسسه آموزش عالی علوم شناختی:

  • حضور و شرکت دانشجو د دوره های دکتری تخصصی موسسه به صورت تمام وقت می باشد. تعهد دانشجو مبنی بر حضور تمام وقت الزامی است.
  •  روزها و ساعات تشکیل کلاس­ها و جلسات آموزشی و پژوهشی مطابق با برنامه تنظیم شده از سوی معاونت آموزشی – پژوهشی خواهد بود؛
  •  موسسه فاقد خوابگاه دانشجویی است؛
  • الزام آقایان و بانوان به رعایت کامل آیین‌نامه مصوب وزارت علوم, تحقیقات و فناوری درخصوص پوشش و شئونات مناسب محیط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشوردر مدت حضور در محوطه موسسه؛

 

نشانی موسسه آموزش عالی علوم شناختی:

شهر پردیس، فاز ۴ شمالی- بلوار علوم شناختی، موسسه آموزش عالی علوم شناختی

تلفن تماس ۷۶۲۹۱۱۳۰- ۰۲۱ داخلی ۲ دفتر اموزش

 

 

 

پیوست ها: