واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی در آموزش ویژه
فناوریهای نوین در آموزش باعث تحولات شگرفی شده است. بهگونهای که برخی از صاحبنظران به عنوان انقلاب صنعتی چهارم از آن نام میبرند. روشهایی همچون واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی از جمله روشهای آموزشی است که با کمک فناوریهای نوین شکل گرفته است. امروزه از این قبیل روشها نه تنها در مداخلههای بالینی و آموزش رسمی بلکه در آموزشهای ویژه هم، استفاده میشود. واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، شکلی از تعامل پیشرفته انسان و رایانه است. استفاده از روشهای مجازی در آموزش کودکان با نیازهای ویژه این مزیت را دارد که متناسب با ذائقه شناختی دانشآموزان فعالیتهای آموزشی و یادگیری تنظیم میشود. دانشآموزانی که پیشتر قادر به برقراری ارتباط با دیگران نبودند ارتباط برقرار میکنند به گونهای که در عصر نوین این تصور که این قبیل دانشآموزان ناتوان در یادگیری هستند بسیار کمرنگ شده است. کتاب حاضر حاصل دانش نظری و تجربه عملی یکی از صاحبنظران بهکارگیری روشهای مجازی در مدارس با نیازهای ویژه است. مطالعه اثر حاضر به همه افرادی که با کودکان با نیازهای ویژه سروکار دارند توصیه میشود. این کتاب الگوی عملی مناسبی برای راهاندازی مدارسی با استفاده از فناوریهای نوین در آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه ارائه میدهد.
مطالب مرتبط
مغزت را تغییر بده تا زندگیات تغییر کند
۱ / تیر / ۱۴۰۳
روشهای غربالگری شناختی فوری برای بالینگران
۱ / تیر / ۱۴۰۳
هفت و نیم درس درباره مغز
۱ / تیر / ۱۴۰۳