روان‌شناسی رسانه‌های اجتماعی

اگر کنجکاوید که بدانید رسانه‌های اجتماعی چه جنبه‌هایی از روان ما را برملا می‌کنند یا با روان ما چه می‌کنند، این کتاب، مال شماست. گوشه کوچکی در اینترنت برای خود می‎سازیم، همان‌طور که دوست داریم دیده شود، تزیینش می‌کنیم. اما در واقع داریم کار پیچیده‌ای انجام می‌دهیم: داریم درباره خودمان حرف می‌زنیم. آیا شخصی را توصیف می‌کنیم که هستیم یا شخصی را که دوست داریم باشیم، وصف می‌کنیم؟ همه اهمیت رسانه‌های اجتماعی در این است که گوشه امنی به ما می‌دهند تا نسخه بهتری از خودمان را عرضه کنیم؛ اما گاهی این کار به تلاشی ویرانگر تبدیل می‌شود. علاوه بر این، عنصر اساسی در همه رسانه‌های اجتماعی، توانایی برقراری ارتباط خصوصی است. تلاش برای ساختن صمیمت‌هایی که همیشه افشا می‌شوند و ممکن است زندگی‌مان را تحت تاثیر قرار دهند. این ویژگی‌ها از نظر روان‌شناسی چگونه کار می‌کنند؟ روان‌شناسی رسانه‌های اجتماعی تلاشی است برای پاسخ به این پرسش. اما نه با ارزیابی‌های تک بعدی. این کتاب، پیش‌فرض‌های شما را پس می‌زند و شما را به جهان پیچیده و جذابی وارد می‌کند.

مطالب مرتبط