بیستمین فصلنامه مغز و شناخت با نگاهی ویژه به هفته آگاهی از مغز منتشر شد

بیستمین فصلنامه علمی،آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی با نگاهی ویژه به هفته آگاهی از مغز و با تازه ترین اخبار و گزارش های حوزه علوم شناختی انتشار یافت.

در این شماره از فصلنامه ،گزارشی جامع از برگزاری هفته آگاهی از مغز درسال گذشته، مطلبی در ارتباط با ۵۰ سال آینده علوم اعصاب ،گفت و گو با مجری پروژه تحریک عمقی مغز و دستاوردهای فنی و تخصصی حوزه علوم شناختی برای افزایش آگاهی علاقه مندان به حوزه های دانش علوم شناختی چاپ و منتشر شد.

مشاور ارشد ستاد توسعه علوم شناختی در امور آموزش در این شماره فصلنامه با تشریح فعالیت و اقدامات درخصوص برگزاری هفتمین سال متوالی هفته آگاهی از مغز درکشور گفت: هفته آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه شناختی جامعه ایرانی و ارتقای سطح آگاهی از مغز برگزار می شود.

وی افزود: این رویداد سه شعار اصلی ” ارتقای بهتر و عملکردهای مغز، سرعت بخشیدن به کشف و درمان بیماری های مغز و نیز مبارزه با برچسب زدن اختلالات مغزی از طریق ترویج و آموزش را در دستور کار خود دارد.

مصاحبه با عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و مجری پروژه تحریک عمقی مغز ، مقالاتی در ارتباط با رشد سالم مغز در کودکی ، تجهیز مغز در دوران سالمندی و خوراک مغز برای یک نوجوانی سالم از دیگر مطالبی است که دراین فصلنامه نگارش و در معرض دید مخاطبان و علاقه مندان به دانش و حوزه های علوم شناختی و محققان و دانش پژوهان قرار گرفته است.

در این شماره فصلنامه گزارشی مکتوب و تصویری از رونمایی از دستاورد های فنی و تخصصی حوزه علوم شناختی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مدیران ستاد توسعه علوم شناختی و محققان و اساتید این حوزه انتشاریافت .

در بخشی دیگر از این نشریه مقالاتی در خصوص اینکه در تمام دوران کودکی سلامت روان و توانایی های شناختی با یکدیگر ارتباط دارند و سوک و اندوه چگونه سیم کشی مغز ما را تغییر می دهد، گزارشی درباره سمینار یکروزه کووید ۱۹ – مغز و جامعه ایرانی از مطالب خواندنی در این شماره فصلنامه مغز و شناخت است.

از سوی دیگر اخباری در زمینه استارتاپ نورولند،کمک های اولیه روان شناختی، کارو تمرین توانبخشی مغزی و نیز معرفی کتاب دراین فصلنامه انعکاس یافته است و علاقه مندان و مخاطبان می توانند با مراجعه به بخش انتشارات سایت ستاد توسعه علوم شناختی مطالب و گزارش های این شماره نشریه را مطالعه کنند.

فصلنامه علمی ،آموزشی و خبری مغز و شناخت به صاحب امتیازی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر می شود.