همکاری موسسه آموزش عالی علوم شناختی و صندوق پژوهش و فناوری گیلان

با هدف توسعه کسب و کار و فن‌آوری‌ها در حوزه علوم شناختی، موسسه آموزش عالی علوم شناختی و صندوق پژوهش و فن‌آوری گیلان تحت عنوان صندوق تخصصی علوم و فن آوری های شناختی، در بهار ۱۴۰۰ تفاهم نامه همکاری امضاء و مبادله کردند.

براساس این تفاهم نامه صندوق پژوهش و فن‌آوری گیلان متعهد شده است در چارچوب قوانین و مقررات “صندوق نوآوری و شکوفایی کشور” و “کارگروه صندوق‌های پژوهش و فن آوری کشور”، عاملیت یا کارگزاری تامین منابع مالی، تسهیلات، توانمندسازی، صدور ضمانت‌ نامه، خدمات ارزیابی، سرمایه‌گذاری و یا خط اعتباری‌ و یا هر خدمت قابل ارائه دیگر به موسسه را براساس وظایف صندوق عهده‌دار گردد.

خدمات صندوق پژوهش و فناوری بر اساس تفاهم‌نامه به شرح ذیل است:

  1. ارائه تسهیلات خط اعتباری ویژۀ شرکت‌های دانش بنیان (با بهره ۴ تا ۱۱درصد، تا سقف دو میلیارد تومان و ۲ تا ۷ سال بازپرداخت)
  2. ارائه تسهیلات گرنت تحقیق و توسعه به اساتید و دانشجویان (تا ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بابت حل مسائل شرکت‌های دانش بنیان)
  3. پذیرش مطالبات قراردادی (پرداخت دین ناشی از قرارداد به مجری زودتر از موعد مقرر یا تأمین مالی از سوی کارفرما)
  4. سرمایه‌گذاری خطرپذیر (سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌ها از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم، هم‌سرمایه‌گذاری با صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه ملی  ۱۰۰ استارتاپ و برنامه ملی سرمایه‌گذاری BRAINVEST)
  5. سرمایه‌ در گردش فوری (پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش فوری با نرخ بهره ۱۸درصد و بازپرداخت حداکثر ۹ ماهه بصورت یکجا به شرکت‌های فناوری که از طرف موسسه معرفی شده باشند و با صندوق قرارداد گشایش حداعتباری منعقد نموده باشند)
  6. صدور انواع ضمانت‌نامه‌های معتبر (صدور ضمانت‌نامه حسن انجام تعهدات برای قراردادهای پژوهشی و شرکت در مناقصات و یا پیش‌پرداخت)
  7. برگزاری دوره‌های توانمندسازی (دوره‌های آموزشی و مشاوره)
  8. ارائه خدمات قرارداد هوشمند (جهت مراودات مالی، جمع‌سپاری و جذب سرمایه از بازار بین‌المللی) 
  9. ارائه تسهیلات گرنت‌فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (ارائه تسهیلات بلاعوض ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان به پایان‌نامه‌های دانشگاهی)

اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و فناوران می‌توانند درخواست خود را در هر کدام از زمینه‌های فوق‌الذکر در قالب نامه رسمی و به همراه مستندات  برای سامانه آنلاین پیشخوان ارباب‌رجوع صندوق پژوهش و فناوری گیلان (https://gilanfund.didgah.ir ) ارسال نموده  و از طریق پیامک و پیشخوان از وضعیت درخواست خود مطلع گردند.