پروفایل کاربری
تلفن تماس:
رایانامه:

پژوهشگر و مدرس روانشناسی تربیتی Educational Psychology و تربیت مثبت نگر Positive Education

مدرس ارشد و عضو انجمن بین المللی تربیت سالم Positive Discipline Association

عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهور اسلامی ایران – به شماره پروانه 16260

  • مدیر گروه علوم شناختی و جامعه، موسسه آموزش عالی علوم شناختی- 1403 – تا کنون
  • عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی علوم شناختی – 1402 تا کنون
  • مدیر واحد تحقیق و توسعه موسسه فرهنگی آموزشی بینش سرمد  – 1399 تا کنون
  • از موسسین و رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی بینش سرمد از 1388 تا کنون
  • از موسسین و رئیس هیئت مدیره گروه آموزشی تربیت پویا (آموزش فرزندپروری به معلمان و والدین) 1392 تا کنون

تحصیلات

  • دکتری روان شناسی تربیتی – دانشگاه شهید بهشتی
  • کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی – دانشگاه شهید بهشتی
  • کارشناسی روان شناسی بالینی – دانشگاه تهران

فعالیت های آموزشی:

01
روانشناسی تربیتی با رویکرد شناختی
02
تربیت مثبت نگر – Positive Education
03
مدیریت رفتار با رویکرد شناختی
04
سبکها و مهارتهای ارتباطی

برخی از فعالیتهای پژوهشی:

01
سعیدی.ض، قربانی.ن، سرافراز.م، شریفیان.م.ح.(1391)، رابطه شفقت خود، ارزش خود و تنظیم هیجانات خودآگاه، پژوهش در سلامت روانشناختی، 6 (1)، صفحه 1 تا 9.
02
شریفیان.م.ح، شهیدی.ش،فتح آبادی.ج، سعیدی.ض،(1392) تاثیر تدریس حمایت کننده خودمختاری بر مهارتهای ظریف حرکتی کودکان پیش دبستانی، مجله ایرانی روان شناسی کودک و نوجوان، 1(1) صفحه 15 تا 27.
03
سعیدی.ض، قربانی.ن، سرافراز.م، شریفیان.م.ح.(1392)، اثر القای شفقت خود و ارزش خود بر میزان شرم و گناه، روان شناسی معاصر، 8 (1)، صفحه 91 تا 102.
04
شریفیان.م.ح، شهیدی.ش،فتح آبادی.ج، سعیدی.ض، (1393) تاثیر تدریس حمایت کننده خودمختاری بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی، فصلنامه تازه های علوم شناختی 16(4)، صفحه 60 تا 69
05
شریفیان.م.ح، فتح آبادی.ج، شکری.ا، قنبری.س، (1398) بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه شکوفایی (پرما) در معلمان ، علوم روانشناختی، 16، صفحه 765 تا 772
06
نلسن.ج، فیورر.ج، کارتهای تربیت سالم برای معلمان، Positive Discipline Teachers Tool Cards، شریفیان.م.ح،
07
نلسن.ج، گارسیا.آ، کارتهای فرزندپروری تربیت سالم )برای والدین(، Positive Discipline Parenting Tool Cards، شریفیان.م.ح، افشار.ع.ر
08
سخنرانی در نشست تخصصی آموزش و پرورش شناختی و عاملیت و یادگیری شبکه ای ، دهمین همایش بین المللی علوم شناختی – تهران، 1403

علایق پژوهشی:

انگيزش درونی Intrinsic Motivation
ذهن مايه رشد Growth Mindset
خودتعيين گری Self-Determination Theory
شكوفايی Flourishing , Well-being
سرمايه روان شناختی PsyCap
آموزش و پرورش شناختی Cognitive Education