مدرسه زمستانه زبان‌شناسی شناختی

زبان‌شناسی پیکره‌ای در همه حوزه‌های مطالعات زبانی بویژه در معنی‌شناسی شناختی و تحلیل گفتمان شناختی کاربردهای گسترده دارد؛ همچنین دستاوردهای نوینی در آموزش و فراگیری زبان، ترجمه ماشینی، هوش‌مصنوعی، فرهنگ‌نگاری و بسیاری زمینه‌های دیگر با بهره‌گیری از پیکره‌ها فراهم شده است. با توجه به پیشرفت شتابان زبان‌شناسی پیکره‌ای و رویکرد بسیاری از رشته‌های علوم شناختی و علوم انسانی به بررسی‌های پیکره‌بنیاد و پیکره‌محور، این دوره آموزشی-کارگاهی برای پاسخ‌گویی به نیاز جامعه علمی به بهره‌گیری از دستاوردهای این حوزه طراحی شده‌است.

شرکت در این دوره برای همه پژوهشگران، دانشجویان و استادان حوزه زبان، علوم شناختی و علوم انسانی سودمند است. مدت زمان دوره : ۲۴ ساعت است که در ۱۲ جلسه برگزار می‌شود.

این مدرسه توسط پژوهشکده‌های زبان‌شناسی و دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری قطب علمی زبان‌شناسی پیکره‌ای، موسسه آموزش عالی علوم شناختی، انجمن زبان‌شناسی ایران، دانشکده کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۰ بصورت مجازی آغاز می‌شود.

شایسته یادآوری است که در پایان دوره به شرکت کنندگان متقاضی گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه است، ارائه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به نشانی اینترنتی https://mata.ihcs.ac.ir/event/fa/event   مراجعه نمایند.