
فراشناخت در کودکان
همانگونه که تحقیقات متعدد نشان داده، زمانیکه بازنمایی دنیای پیرامون، حافظه و مسئلهگشایی به تدریج بهبود مییابد، کودکان تامل کردن براساس فرایندهای فکری خودشان را آغاز میکنند. آنها ساختن نظریه ذهن یا یک رشته عقاید درباره فعالیتهای ذهنی را شروع میکنند. معمولا این آگاهی فراشناخت به معنی فکرکردن درباره فکر تلقی میشود. بزرگسالان میتوانند بگویند که اعتقاد داشتن، دانستن، به یادآوردن، حدس زدن، فراموش کردن و تجسم کردن چه تفاوتهایی باهم دارند. ما برای تعبیر کردن رفتار خودمان و دیگران و بهبود بخشیدن به عملکردمان بر همین آگاهیها متکی هستیم. اما آگاهی کودکان...
مطالعه متن کامل
روانشناسی هویت (هویت فردی و جمعی)
مفهوم هویت از مفاهیمی است که امروزه مورد توجه روانشناسان، جامعهشناسان و علاقهمندان به سیاست و علوم...

بازیهای کودکان: تکنیکهای توانمندسازی شناختی کودکان (هدفمند و عملیاتی)
آنچه لذت در دنیای کودک را فراهم میسازد، سه عنصر بازی، همبازی و وسایل بازی است. فراهم...

زندگی یک سفر است (پزشکی از تبار رنسانس نوین)
ادلمن را پزشک دانشمند و شگفتآوری از «تبار رنسانس نوین» و سیاستگزاری زیرک همراه با گستره دانشی...

ابزارهای غربالگری شناختی با رویکرد عملی
توانمندیهای شناختی حاصل عملکرد فرایندهای ذهنی پیچیده و سطح بالایی است که موجب تفاوت انسان از سایر...

Brain Organoids in Research and Therapy
Fundamental Ethical and Legal Aspects This volume elucidates the pivotal ethical and legal issues arising from the...

Proceedings of the International Conference on Cognitive and Intelligent Computing
ICCIC 2021, Volume 1 This book presents original, peer-reviewed select articles from the International Conference on Cognitive...

Exercise and the Brain
Why Physical Exercise is Essential to Peak Cognitive Health This book focuses on the benefits of exercise...

Pattern Recognition and Artificial Intelligence
This two-volume set constitutes the proceedings of the Third International Conference on Pattern Recognition and Artificial Intelligence,...