A Survey on Neuromarketing Using EEG Signals
Abstract: Neuromarketing is the application of neuroscience to the understanding of consumer preferences toward products and services. As such, it studies the neural activity associated with preference and purchase intent. Neuromarketing is considered an emerging area of research, driven in part by the approximately 400 billion dollars spent annually on advertisement and promotion. Given the size of this market, even a slight improvement in performance can have an immense impact. Traditional approaches to marketing consider a posteriori user feedback in the form of questionnaires, product ratings, or review comments, but these approaches do...
مطالعه متن کاملنشست علمی هفته
در این نشست، ابتدا به معرفی طرحهای برگزیده فراخوان ملی ” شناخت و تحلیل گفتمان و رفتار...
انتشار نسخه جدید فصلنامه تازههای علوم شناختی: دوره ۲۳، شماره ۳
نسخه جدید فصلنامه تازههای علوم شناختی ویژه فصل پاییز سال ۱۴۰۰ منتشر شد. شایان ذکر است این...
ویژه برنامههای هفته پژوهش و فناوری
موسسه آموزش عالی علوم شناختی، همگام با ستاد ملی هفته پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراسم...
نشست هشتم انسان شناسی برای طراحی
بدون تردید در عصر حاضر صحبت از طراحی با کلمه کاربر گره خوردهاست. طیف وسیعی از مطالعات...
جلسه آشنایی دانشجویان کارشناسی ارشد نو ورود با امور آموزشی – پژوهشی موسسه
به منظور آشنایی دانشجویان نو ورود دوره های کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی علوم شناختی با امکانات،...
قابل توجه دانش آموختگان دکتری رشته علوم شناختی
گروه پژوهشی علوم شناختی جهاد دانشگاهی استان البرز متقاضی جذب دو نفر از دانش آموختگان دکتری رشته...
The Cambridge Handbook of Creativity Second Edition
This is the second edition of the Cambridge Handbook of Creativity, but in many ways it is...
The Neuroscience of Sleep and Dreams
This book provides a complete introduction to the neuroscience of sleep and dreams in plain language. Patrick...